Hlavní obsah

Černobílé vidění…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Myslím, že dosud vidím barevně, třeba přírodu ,či nový účes mé ženy a že třeba rozkvetly nově zasazené stromy. Nemohu ale pochopit, že jsem nucen vidět černobíle…To už opravdu musím považovat za hrubý nátlak v čímsi zájmu..

Článek
  • Asi je už zřejmé, o čem se pokouším psát. Svého času za Gorbačova existovala gentlemanská dohoda, že pokud bude souhlasit se sjednocením Německa, nebude se NATO rozšiřovat na východ. Za permanentně opilého Jelcina, se takovéto dohody už neřešily a ani se na nich netrvalo, tedy ze strany Ruska. Někdejší nápad Havla, zrušit Varšavskou smlouvu i NATO,no humanistická pohádka. No a pak se objevil Putin, který garantoval jelcinovské familiji,beztrestnost za to, že mu nebudou do jeho systému vládnutí kecat. Dovolím si malou odbočku.

Ještě za Gorbačova jsem jezdíval pracovně do Moskvy a nikdy si neodpustil projít se po Arbatu. Jdu a koukám: Doloj s partijej, jedno s hesel, kousek dál naivní obrázek Lenina u tabule a jako žáci Stalin, Hitler a Musoliny v lavicích, stál 100 rublíků, kterých jsem neměl, dodnes lituji. Koukám,dva policajti, točí obušky a nic! To jsme ještě u nás necinkali klíči.. Mí známí, akademicky vzdělaní, když jsem v diskusi o našem osvobození sovětskou armádou nesměle namítl, že přes nás to bylo k Berlínu blíže a tudíž, že ani neměli jinou možnost, než u nás Němce porazit,no byli kultivovaní a k lynči nedošlo.

S Ruskem, je podle mého jedna obrovská nesnáz. Trvalá informovanost pouze jedním státním směrem většiny obyvatelstva. Měl jsem možná kliku, ale nesetkal jsem se tam s nějakou osobní násilností, jo to ještě měli Čechoslováci kredit,a dokonce u policajtů, kdepak ty loňské sněhy jsou.

Byl jsem z toho paf, ale jakési imperiální podvědomí,jsem registroval i u štamgastů v „pivnoj“,kdo byl v armádě, má právo nosit „furažku“ a "čelověk

s furažkoj, eto uvažajemoje lico",(starší ročníky si přeloží).

Na Ukrajině jsem dokonce pracoval cca 2 roky. Dostat pracovní povolení jako ředitel naší pobočky, ani nechci vědět, kolik to stálo. Jestli je u nás korupce, jako že je,tak jsme jen slabý odvar ukrajinské. Nedivím se. I ten policajt, který nás zastavil a chtěl pokutu, se přiznal, že nemůže jinak, „děněk nechvatájet, semja u něho, izvinitě“.

Spíše jsem se pokoušel přijít na příčiny na nevraživost k Rusům. Pár faktů. V základní škole se učila ukrajinština, dále jen ruština. Na VŠ samozřejmě ruština. I na trhu,(bazare) ruština. Staří ještě pamatují hladomor…Ješě v r.1953 na západní Ukrajině bojovaly partyzánské oddíly proti sovětské moci. Po pádu SSSR začala téměř adorace Bandery, který byl především nacionalista, baťky Machna atd.

Omlouvám se, zdá se, že došel možný rozsah článku. A tak pokud bude zájem, mohu pokračovat.

Dobrou noc.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám