Článek
Je to do jisté míry pravidlo. S prvním školním zvoněním se rodiče dozví, kdy mají děti v následujícím roce prázdniny a ředitelská volna. Takové informace se pak projeví na zájmu o letenky. Prvním letošním lákadlem k cestování je přelom října a listopadu, kdy vzniklo ve většině školách dokonce týdenní volno. Lákavý je fakt, že jen z Prahy se dá doletět napřímo do 170 destinací se 70 různými dopravci. Na portále Letuška.cz se ale v současnosti prodávají letenky na bezmála tisíc světových letišť. A cestovatele přitahují hlavně ty dálkové. „Prodeje letenek se se začátkem školního roku zvedly meziročně o 10 %. Zvýšený prodej souvisí s podzimními prázdninami a cestami za exotikou. Nejpoptávanějšími dálkovými destinacemi jsou Šrí Lanka, Vietnam, Thajsko, Dubaj, Bali a Mauricius. Z evropských měst pak bude nejvíce v kurzu Londýn či Řím,“ řekl Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz. Podle něj je také velký zájem o letenky do New Yorku a Paříže. New York bude na podzim doslova nabitý lidmi díky prezidentským volbám a pro Paříž bude podzim ve znamení návratu běžných turistů, protože v průběhu letních olympijských her se dokonce letenek prodalo méně, něž dopravci čekali.
Nakoupit dříve znamená lépe
Letos je víc než kdy dříve citelné pravidlo, že čím dřív koupím, tím levněji letím. Čím blíže je nákup letenky k odletu, tím je nákup méně výhodný. A tomu se Češi přizpůsobili. „Změna chování zákazníků je citelná. Na last minute čekají jen ti, co jsou velmi flexibilní v čase. Ten, kdo má pevný termín pro odlet a přílet, si kupuje po Evropě letenku týdny předem dopředu a do vzdálených destinací i několik měsíců,“ dodal Josef Trejbal.