Článek
Souhrnné označení pro metody, které mají přimět váhající nerozhodnuté voliče, nevoliče a mladé prvovoliče, aby si nešli hodit lano, nýbrž aby hodili lístek do urny té straně, jejíž politik, nejčastěji předseda, k tomu vyzývá. Tyto přesvědčovací techniky dělíme podle kontaktu s publikem (přímý, nepřímý) a podle druhu motivace (pozitivní, negativní).
Za přímý kontakt se považuje předvolební objíždění regionů, ať už pod jakoukoliv záminkou (např. Debaty bez cenzury, Podpisovka, turné s obytňákem), nepřímým kontaktem jsou nejčastěji příspěvky na sociálních sítích, nebo také závěrečný proslov na konci předvolebních debat, kdy mají politici možnost promlouvat k voličům.
Druh motivace se překrývá s pojetím kampaně (standartní, antikampaň, kombinovaná), typickým příkladem negativní motivace je antibabiš a antifiala, pozitivní motivací bývají zpravidla předvolební sliby.