Hlavní obsah
Politika

Denní dóza politiky: aktivizace (mobilizace) voličů

Výklad jevů každodenního řádění politiků.

Článek

Souhrnné označení pro metody, které mají přimět váhající nerozhodnuté voliče, nevoliče a mladé prvovoliče, aby si nešli hodit lano, nýbrž aby hodili lístek do urny té straně, jejíž politik, nejčastěji předseda, k tomu vyzývá. Tyto přesvědčovací techniky dělíme podle kontaktu s publikem (přímý, nepřímý) a podle druhu motivace (pozitivní, negativní).

Za přímý kontakt se považuje předvolební objíždění regionů, ať už pod jakoukoliv záminkou (např. Debaty bez cenzury, Podpisovka, turné s obytňákem), nepřímým kontaktem jsou nejčastěji příspěvky na sociálních sítích, nebo také závěrečný proslov na konci předvolebních debat, kdy mají politici možnost promlouvat k voličům.

Druh motivace se překrývá s pojetím kampaně (standartní, antikampaň, kombinovaná), typickým příkladem negativní motivace je antibabišantifiala, pozitivní motivací bývají zpravidla předvolební sliby.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz