Hlavní obsah
Lidé a společnost

Budoucí kniha „Přes vrcholky do srdce“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Fotobanka - Freepick.com

Dneska píše knihu prakticky každý. Je to soubor myšlenek a příběhů, stejně jako u té mojí knihy. Ale tady je jeden podstatný rozdíl.

Článek

Psát recenzi na knihu je také dneska běžné. Napíšete knihu, dáte ji přečíst lidem, kteří umějí psát recenzi, a pak ji napíšou. Ale jak psát recenzi na knihu, která se ještě nenapsala? O tom bude tato malá recenzovaná reportáž aneb napište si o své knize to nejlepší.

Takže, co byste chtěli, aby vaše kniha obsahovala? Možná vzrušující dobrodružství, tajemství nebo hluboké myšlenky? A co byste rádi, aby čtenáři pocítili, když se budou potápět do stránek vašeho literárního díla? Ať už je to jakákoli kniha, kterou si představujete, pamatujte, že každý autor začínal s prázdným listem papíru. Takže nechte svou kreativitu volně proudit a napište něco, co osloví vaši duši i duše ostatních!

Jak vzniká sen

Je to tak, před čtyřmi lety jsem přemýšlel o tom, že udělám ve své profesi fotografa velký krok. Chtěl jsem udělat něco jinak než doposud. Ano, jezdím na výlety a malé expedice, ale cítil jsem, že je třeba něco většího. A pravda je, že jediné, co jsem vždy slyšel, byla ta líbezná odpověď: „Na velké cestování potřebuješ peníze.“ Tuhle otázku jsem si kladl neustále a pořád dokola. Ano, peníze jsou potřeba, ale co když máte sen a nemáte dostatek financí? Pak jsem se setkal se spisovatelem Josefem Formánkem na jedné akci. Při debatě o snech mi řekl jednu větu, která mi utkvěla v paměti: „Pokud máš sen, běž si za ním.“ No jo, ale na to jsou potřeba peníze, řeknete si. Navíc ve světě se řešil covid a zdálo se, že nejde vůbec nic. Potom jsem poslouchal rádio, kde cestovatel Jiří Kolbaba hovořil o cestování. Pod otázkou, zda je na cestování potřeba hodně peněz, bylo odpovězeno, že ne. Pokud máte sen, stačí na začátek jen na první cestu a pak to už jde samo. A tak jsem začal hledat na internetu. Sestavoval jsem mapu, vymýšlel plán cesty a hlavně to celé spočítal.

A teď ho jdeme realizovat

Na začátku píšete o knize, ale zároveň se zmiňujete o snu o cestování. A ano, patří to k sobě. Pokud chcete napsat knihu, která má motivovat lidi k tomu, aby svoje sny realizovali, je potřeba si nejdřív všechno ověřit. Nechci psát další knihu o tom, když máte sen, běžte si za ním. Ale chci napsat reálný příběh o tom, jak to udělat a jít si za tím snem. Počkal jsem, až skončí covid a mohl jsem pokračovat. Bylo to těžké. Nejdříve jsem musel dát dohromady svoje podnikání a pak přemýšlet nad cestováním. Ale napadlo mě udělat to ještě větší. A tak vznikl nápad: procestovat tři státy – Alpy ze všech koutů Itálie, Rakouska a Švýcarska. A bylo to. Nápad tu byl. Prošel jsem několik videí na YouTube, dal dohromady časopis Everest, kde jsem byl dlouhá léta grafikem. Projel jsem si mapy, místa jsem si prohlédl přes Google Street View a dopodrobna jsem to naplánoval. A teď přichází otázka: Jak realizovat sen? Každý den kolem toho tzv. chodíme, vnímáme to a vždy, když to vidíme, pošleme na to peníze. Proč? Protože vidíme, že někdo chce něco dokázat. A tak klik!

Foto: Fotografie Freepick.com/Grafika Lukáš Černý

Obálka budoucí knihy

Sbírky jsou jen pro…

Už dávno není pravdou, že sbírky jsou jen pro nemocné. Jsou také pro ty, kteří mají svůj sen. A pokud má váš sen příběh, protože chcete pro ostatní něco dokázat, tak proč ne? Můj sen není jen tato expedice, ale také napsat knihu, která reálně popíše, jak si své sny plnit. Inspirace pochází nejen z knih jako jsou „Myšlenky k bohatství,“ „Tajemství,“ „Čtyři dohody“ a „Pokojný bojovník,“ ale také z uceleného příběhu pro ty, kteří možná nevěří. Kniha „Přes vrcholky do srdce“ je příběhem dobrodruha, který má svůj sen a chce ho realizovat. Jeho cílem je vycestovat do Alp, přivézt mnoho fotografií a natočit filmy. Pro ty, kteří rádi čtou, je tu kniha. A pro ty, kteří chtějí vidět, je tu film. Možná to zní jako ztřeštěný nápad, ale když to nezkusíme, nikdy nezjistíme, co všechno můžeme dokázat. A tak jsme ve spolupráci s Donio vytvořili sbírku na expedici „Podpořte expedici napříč třemi státy a poznejte se mnou Alpy“. Za odměnu je možné si už teď knihu zakoupit a podpořit tak tento sen.

Když to nevyjde, bude to všechno?

Ano, expedice proběhne i v případě, že se nevybere tolik peněz, kolik je potřeba. I když to bude asi náročnější, cílem této sbírky je především pomoci v realizaci knihy a filmu. A pokud máte také sny a chcete být u toho, jak se tento sen realizuje, budu moc rád. Expedice bude probíhat i online, a tak zde na seznamu budu na dálku psát články o tom, co se děje v zahraničí během expedice.

Více informací o expedici najdete: Expedice - Lukáš Černý (lukascerny.eu)

Odkaz na sbírku: Donio Expedice

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Donio

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz