Hlavní obsah
Knihy a literatura

Uprdelismus aneb jak nebrat život příliš vážně

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepick.com

Nedávno jsem byl na nákupu knih a v knihkupectví mi do očí padla kniha Jana Menděla s názvem Uprdelismus. Překvapilo mě to a nemohl jsem si pomoci, ale rozesmát se s myšlenkou: „To vážně někdo napsal něco takového?“

Článek

Pamatuji si, že jsem tuto knihu kdysi zahlédl i v knihovně mé bývalé partnerky, ale nevěnoval jsem tomu velkou pozornost. Teď, když jsem držel knihu v ruce, váhal jsem, zda si ji koupit, nebo si říct, že to bude zase jen další brak.

Milé překvapení

Nevím, zda psát o knize ve smyslu recenze, ale raději se pokusím popsat, jak jsem knihu pochopil a co pro mě znamená. Kniha je napsána čtivě a já jsem ji měl přečtenou během čtyř dnů. Většinu jsem přečetl cestou domů ve vlaku a zbytek večery před spaním. Autor píše suverénně a příjemně, což čtení činí příjemným zážitkem. Některé pasáže mě opravdu zaujaly a přiměly k zamyšlení, zatímco jiné mě rozesmály svou bezstarostností. Kdybych měl knihu shrnout do pár vět, řekl bych, že je to jako čtení knih o osobním rozvoji, tajemstvích, myšlenkách k bohatství, čtyřech dohodách a podobně, ale s velkou nadsázkou a lepším vysvětlením, jak vše funguje.

Kdo je Uprdelista

Svými slovy bych řekl, že uprdelista je člověk, který si věci nebere příliš osobně a dokáže se nad nimi povznést. V knize jsem našel mnoho, s čím jsem se mohl ztotožnit, protože žiji podobným způsobem – jako otevřená kniha, která se ničemu nebrání a vše bere s určitou rezervou. Možná právě toto je život uprdelisty. Kdo ví? Ale pokud bych měl knihu shrnout, řekl bych, že je to jakási učebnice života, která nás učí, jak se nehroutit nad věcmi, které nemůžeme ovlivnit. Ukazuje nám, jak si plnit sny a neříkat, že to nejde, jen protože někde bylo napsáno něco jiného. Osobní příběhy autora vás buď přesvědčí, nebo alespoň začnete přemýšlet, že pokud se to povedlo jemu, proč by to nemohlo jít i vám. Autor sdílí nejen své úspěchy, jako je učení se čtyř jazyků najednou, používání hypnózy nebo zvládání ataků, ale také své zkušenosti s psychologem.

Uprdelismus jako…

„Uprdelismus“ je koncept, který vytvořil autor Jan Menděl. Tento směr života je založen na myšlence, že je účinnější nebrat věci příliš vážně a „mít všechno u prdele“. Kniha s názvem „Uprdelismus“ obsahuje autorovy názory, příklady a cvičení, která mají pomoci člověku dosáhnout osobní svobody tím, že se naučí nevnímat věci okolo sebe tak vážně a povznést se nad ně. Podle dostupných informací, uprdelista – člověk, který se řídí heslem uprdelismu, si nebere život příliš vážně, užívá si radostí života a má u zadnice to, co ostatní lidé nebo společnost považují za zásadní. Kniha vede k meditacím a práci se sebou, svými myšlenkami a egem, ale je psána pro ty, kteří jsou alergičtí na „ezoterické“ směry. Je důležité poznamenat, že tento přístup k životu může být pro některé lidi užitečný, zatímco pro jiné nemusí být vhodný. Je to velmi individuální a každý by měl najít způsob, jak žít svůj život, který mu nejlépe vyhovuje. Pokud máte zájem o tuto filozofii, může být kniha „Uprdelismus“ dobrým zdrojem pro další poznání tohoto přístupu k životu.

A co vy? Žijete jako uprdelista? Napište mi do komentářů, jaký máte na to názor a jestli jste četli knihu, jinak děkuji a přeji krásný den.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz