Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Jak jsme reklamovali nejen vlastní hloupost

Foto: Lukas Wolf

Tento tragikomický příběh se začal psát před rokem, kdy jsme zakoupili krásnou vrchem plněnou pračku. Ta nám byla milou společnicí a dobře sloužila až do nedávna.

Článek

Jsme zvyklí, že ty elektrospotřebiče v dnešní době moc nevydrží a většinou odejdou po třech až pěti letech. Automaticky pak kupujeme nové. Tohle bylo ale opravdu již příliš, a tak jsme se rozhodli naši krasavici reklamovat.

Dozvěděli jsme se, že takovéto velké spotřebiče se nevozí na prodejnu, ale reklamují se „vzdáleně“. Po telefonu jsme tedy nahlásili vše potřebné. Již při hovoru nás polila první studená sprcha. Dostali jsme totiž informaci, že se nám s termínem opravy ozvou za týden. Za týden se ozvou. To znamená, že termín bude nejdříve za dva týdny, začal jsem hned v duchu počítat. Pak nám ještě přišlo elektronické potvrzení, kde nás slavnostně informovali, že to do třiceti dnů určitě vyřídí. V ten moment jsme měli již opravdu jasno. Jakožto rodina se dvěma dětmi nemáme šanci bez pračky přežít déle než tři až čtyři dny. A to nás ještě čekal pobyt na prodloužený víkend!

Bylo tedy rozhodnuto. Po potlačení počátečního vzteku bylo jasné, že není jiné řešení než koupit novou pračku. Uklidňovali jsme se tím, že tu opravenou si pak necháme jako náhradní, až se zase rozbije ta nová. Pak už budeme připraveni na všechno. Zahájili jsme tedy předběžný průzkum na internetu. Jelikož máme omezený prostor, základním parametrem pro výběr se stala šířka pračky. Také jsme chtěli zkusit jiného výrobce. Vyhlédli jsme si jednu, o které jsme byli přesvědčeni, že je pro nás vhodná a měla celkem dobré recenze a hodnocení.

Zajeli jsme si pro ni tedy do nejbližší kamenné prodejny. Má představa byla, že přijdeme, řekneme kompletní název pračky, zaplatíme a pračku převezmeme ze skladu. Člověk by však ale netušil, jak může být koupě pračky komplikovaná. Přestože jsme již měli dopředu vybráno, museli jsme absolvovat celé to nesmyslné kolečko. Konečně jsme se dočkali volného prodejce. Povinně jsme vyslechli přednášku o spoustě jiných praček. Absolvovali jsme diskuzi, zda je pro nás pračka opravdu vhodná. Ta mírně unavená a značně podrážděná prodejní specialistka byla přesvědčená, že ne. My už byli také poměrně unavení a po tomto rozhovoru už i rozladěni. Je škoda pro obě strany, že jsme si to vše nemohli odpustit. Nakonec nám tedy s nevolí vydala jakýsi papírek, se kterým nás poslala k pokladnám. Není mi úplně jasné proč. Platební terminál měla již na svém pracovišti a mohlo být hotovo.

Na pokladnách byly opravdu velké fronty. Po nějakém čase jsme se od pokladního dozvěděli, že to není od původní prodejkyně řádně „zpracované“. To už nám opravdu docházela trpělivost a přiměli jsme ho ji najít. Po dalších minimálně deseti minutách se to podařilo „uzavřít“ a my měli konečně tu čest pračku zaplatit. Nakládání našeho vysněného produktu ze skladu již naštěstí proběhlo standartně.

Doma jsme náš nový prací stroj rozbalili a začali zprovozňovat dle návodu. Radost však netrvala dlouho. Jeden z aretačních mechanismů se při vyjímání zlomil a polovina ho zapadla kamsi do pračky. Jeli jsme se tedy na prodejnu poradit, co s tím. Tam nám bylo řečeno, že můžeme výrobek přivézt a vrátit, aniž by se někdo zabýval popsanou závadou. To jsme za chvíli také udělali. Najednou však bylo všechno jinak. Bylo nám řečeno, že se spletli a že to musíme dát na reklamaci na zhruba čtrnáct dní. Cože? To si máme koupit během jednoho roku třetí pračku, abychom vůbec mohli prát, pomyslel jsem si. Tohle řešení pro nás samozřejmě nebylo akceptovatelné. Zvláště po tom, co nám chvíli předtím slíbili úplně jiné řešení. Došlo tedy k poměrně ostrému sporu, po kterém nás nakonec opravdu nechali pračku vrátit.

Když jsme se vraceli domů, našli jsme na chodbě před bytem tu součástku, která nám původně zapadla do pračky. Musela předtím asi někudy vypadnout, když jsme stroj nesli zpět do auta. Okamžitě jsme dostali nezadržitelný záchvat smíchu, ve kterém jsme na chodbě paneláku pokračovali ještě několik dalších minut. Ihned jsme si uvědomili vlastní zákaznickou hloupost. Je však k zamyšlení, proč se této skutečnosti nedopátralo asi pět profesionálů a specialistů na elektrospotřebiče. V obchodě se s námi již od začátku hádali o způsobu vrácení. Nikoho z nich však nenapadlo si tu závadu nechat pořádně popsat a na pračku se podívat. I v momentě, kdy nám vraceli peníze, ani pořádně nevěděli, co do protokolu napsat.

Nakonec dopadla koupě nové pračky „happyendem“ pro všechny. Ve stejné síti prodejen jsme si následující den koupili ještě o dva tisíce dražší pračku opět jiné značky. Celé první odpoledne nám neustále tekla voda do pračky při praní, mimo praní, a dokonce i v momentě, kdy byla vypnutá a odpojená od elektřiny. K večeru se to jako zázrakem dalo samo dohromady. Od té doby přístroj funguje normálně a jsme s ním velmi spokojeni. Akorát máme trochu strach z té vody, a tak raději zavíráme přívod pokaždé, když zrovna nepereme.

Následující týden se nám tedy opravdu ozvali s termínem opravy na konci dalšího týdne. Přišla strohá informativní SMS zpráva, kde nám uvedli datum opravy s tím, že přesný čas nám zavolá technik nejpozději v den opravy! Málokdo má asi možnost si brát jen kvůli opravě celý den volno. Ani my to nemáme jinak. Pokoušel jsem se tedy s telefonními operátory servisu předem domluvit alespoň na nějakém odhadu času. Jeden mně přehodil na druhého. Ten slíbil, že se mi následující den někdo ozve. Nikdo se neozval a já už neměl dostatek sil se znovu dohadovat. Je s podivem, že když jsme si objednávali placenou opravu, dostali jsme termín za dva dny a s přesným časem.

Samotná oprava pak již proběhla velmi dobře. Den předem se nám ozval servisní technik, se kterým byla již po telefonu výborná domluva. Stanovil velmi rozumné časové rozpětí svého příjezdu. Také nám poradil, jak stačí pračku na opravu připravit, čímž nám ušetřil dost práce. Přijel sympatický schopný pán a za přibližně patnáct minut nám zaseklý buben uvolnil. Bravurně zodpověděl pár mých hloupých dotazů a bylo hotovo. Jediná škoda byla, že to nešlo o něco dříve.

V tomto článku záměrně neuvádím název prodejce, ani značky zmíněných spotřebičů. Nejde mi totiž o to, abych si vylil vztek a hanil konkrétní subjekty. Chci se s vámi jen podělit o hořce úsměvný příběh dnešní doby. Jeden by zkrátka nevěřil, jak ho může „vyškolit“ obyčejná pračka.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz