Hlavní obsah

ZBRANĚ A STRACH

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čeho se bojíme? Zbraní nebo zlých lidi? Obojího? SeZbraní v rukou zlých lidí? Co z toho lze vyřešit zákazem? Zakážeme zbraně? Zlé lidi?

Článek

Přemýšlejte se mnou o strachu, zbraních a zlých lidech.

Strach jde ruku v ruce se životem od počátku věků. Máme ho v genech, pomáhá přežít. Strach nám může zachránit život nebo paralyzovat vše včetně myšlenek.

Zbraně jsou tu s námi taky dlouho. Pěstní klín - zbraň/nástroj. Do té doby, než náš druh spojil svou cestu se zbraněmi, vládl a rozmnožoval se vždy ten nejsilnější. Nejlépe na stromě. Vývoj a používání nástrojů/zbraní dalo šanci silným a chytrým.

Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Kdo z nás nemá zkušenost s dobrákem který, aniž by cokoli tušil, způsobí katastrofu. Pak s údivem pohlédne na trosky kolem sebe a řekne: „Ale já to myslel dobře.“

Myslet něco dobře je fajn. Ale je potřeba zvážit následky. Líbí se mi fráze: „Jen hlupáci opakují chyby, chytrým se stačí na ně dívat.“

S úžasem sleduji snahu (nejen) v Anglii. Mysleli to určitě dobře, chtěli omezit násilí a dát lidem větší pocit bezpečí. Výsledkem je nemožnost mit s sebou cokoli, čím byste se mohli bránit.

Násilná kriminalita tam kupodivu ale roste. Pokud budou pokračovat ve stejném duchu dál - málo jsme omezili, musíme přitvrdit - skončí pravděpodobně s tupými vidličkami. A kontrolou všech žen. I dlouhé ostré nehty mohou být nebezpečné, tak šup, pěkně nakrátko, dokulata a zapilovat. No, snad jim to tam pomůže. Bylo by hezké se na to jen dívat. Snad něco takového nepotká i nás.

Takhle to totiž dopadne, pokud nad strachem ze zlých lidí převládne strach ze zbraní.

Přemýšlela jsem nad zbraněmi i zlými lidmi. Zlí lidé se občas vyskytnou. Musíme si to uvědomit. Většina z nás má různé koníčky. Ale čas od času se mezi námi najde i někdo, komu hromada mrtvol přijde jako skvělá seberealizace.

Žádný zákaz ho nezastaví. Nebo ho využije ve svůj prospěch. “ Tohle je gun-free zóna? A vážně tu nikdo slušný nemá zbraň? To je super pro padoucha jako jsem já. Hele, co tu mám!"

Zbraně nejsou ani zlé ani dobré. Nožem můžeme ukrojit chleba i říznout. Oheň může ohřát i spálit. Zbraní lze chránit i ublížit. Není to o zbraních ale o lidech.

Nejničivější zbraní v lidských dějinách byla líbivá myšlenka v rukou hloupých nebo bezohledných lidí. Kdyby mohly mluvit tak miliony mrtvých žalují.

Nedokážeme s úspěchem zakázat zlé, hloupé, bezohledné lidi nebo pochybné myšlenky.

Můžeme po vzoru Angie zavádět různá opatření. A přitvrzovat, když se zlí lidé nezmění. Nevím, kde by to mohlo skončit. Možná u okusování vlastních nehtů.

V autě vozím delší lovecký nůž. Krájím s ním každé léto na cestách své rodině melouny. Jinde by mě za to zavřeli až bych zčernala. Doufám že se toho nedožiji i u nás.

Současná společnost je skvělá v tom, že po tisíciletích nastavila obecná pravidla naší bezpečnosti.

Zlé lidi tresty neodradí a žádné zákazy nezastaví. Pokud to nepůjde legálně, získají zbraň nelegálně. Zákazy zbraní překonají kreativně - oheň, voda, mráz, kameny, snih, vozidla, jedy, bakterie, výbušniny, zvířata… Nenapadá mne příliš věcí, kterými by se NEDALO ublížit. Pokud nedokážou ublížit dospělým tak si chytí dítě. Děti.

Žádný sebelépe míněný zákaz, zákon nebo omezení jim v tom nezabrání. Sice vypadá dobře - „Podívejte se, co děláme pro vaše bezpečí“ , ale ve skutečnosti spíš zkomplikuje nebo přímo znemožní sebeobranu obětí. Nemůžeme každý s sebou mít policistu. Legální zbraň však ano.

Zlí lidé zbraně nepotřebují, dovedou ublížit i bez nich.

Budou však zbraně chybět těm slušným, na obranu?

Vzpomínáte na odsouzenou holčinu v Dánsku? Ubránila se znásilnění (tam) nelegálním pepřovým spreyem. Dobrý strom poznáme podle ovoce. Jak poznat dobrý zákon? Komu slouží?

Žádný zákon nedokáže rozlišit zbraně na dobré nebo špatné. Zbraň není zlá nebo dobrá. Je to o nás. Každá zbraň je tak dobrá jako ruka která ji svírá.

I kámen může posloužit jako zbraň. Zakážeme kameny? Jak velké? A co se stane až cesta po které kráčíme se začne rozpadat?

Říká se že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Materiálu bude možná dost.

Jsem střelec, mám zbrojní průkaz a legálně nosím zbraň. I já mám svůj strach, svůj zlý sen. Sedim s dětmi v čekárně nemocnice, kolem spousta dalších lidí. Dveře se otevřou a v nich stoji zlý pošahaný člověk. Utéct není kam. Děsí mě pohled na naše prázdné ruce.

Chybí v nich zbraň která by ho mohla zastavit. Naše ruce jsou prázdné. Ty jeho ne. Bojím se dobrých úmyslů které by tohle připustily. Bojím se myšlenek, které by mi v tu chvíli táhly hlavou.

Až do smrti.

Řekněte mi prosím znovu, čeho se bojíte vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám