Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Jak Temu a Shein ovládly ženy: lov na slevy, který se tváří jako péče o rodinu

Foto: Máma s nadhledem/Chatgpt.com

Na Temu a Shein ženy nenakupují, protože to potřebují. Nakupují, protože ten pocit „právě jsem ušetřila celou výplatu tím, že jsem ji utratila“ je čistá euforie. A samozřejmě – vždy je to pro rodinu. Aspoň teoreticky.

Článek

Jak Temu a Shein ovládly ženy aneb klikací terapie pro unavené mámy

Je zvláštní, že když žena řekne „jdu nakupovat online“, většina lidí si myslí, že objedná tričko. Ve skutečnosti se právě vydává na expedici, která se dá přirovnat k lovu mamutů – jen místo kopí má platební kartu a místo mamuta pronásleduje slevu -87 % na něco, co neexistovalo ve vašem životě ani včera.

Někteří tvrdí, že ženy nakupují na Temu a Shein kvůli cenám. Ale to je jen polovina pravdy. Druhá polovina je čistá chemie.

Dopamin se rozjede už ve chvíli, kdy aplikace otevře „dnešní doporučení“.
Endorfiny naskočí při každém „přidáno do košíku“.
A oxytocin? Ten se dostaví, když žena přesvědčuje samu sebe: „Tohle bude dítěti úplně perfektně.“
(Nebude. Ale to nevadí.)

Samozřejmě největší pasti jsou kategorie, které nikdo nepotřebuje, ale každý je chce. Organizéry, světýlka, silikonové krabičky, držáky, mini-sertíky do zásuvky, boty, které mají „skvělou recenzi od uživatelky Mária89“, a hlavně — věci, které stojí 12 korun, takže se nad nimi ani nedá přemýšlet. To by byla urážka.

Pak je tu nakupování pro rodinu.
Maminka si otevře aplikaci s upřímným úmyslem koupit dítěti tepláky.
O dvě hodiny později má v košíku:
– tapetu se světluškami,
– sadu samolepek „pro kreativní děti“,
– kočičí ponožky (samozřejmě neví komu),
– a bundu, která vypadá jako kvalitní… než dorazí.

Rodina mezitím nemá ani ty tepláky.

Ale důležité je jedno: celý proces působí, jako by máma dělala něco zásadního, užitečného a pro dobro všech. A to je přesně ta iluze, kterou tyto e-shopy prodávají lépe než cokoliv jiného.

Nakonec to všechno dorazí. Balíčky malé, velké, podivné, některé až příliš lehké na to, aby uvnitř mohl být skutečný předmět. A žena je otevře s oddaností archeologa, který právě objevil novou civilizaci.
Někdy najde poklad.
Někdy tragédii.
A někdy věc, kterou si nepamatuje, že vůbec objednala.

Ale pak přijde to nejdůležitější – spokojený pocit, že rodina má vše, co by mohla (možná, někdy, hypoteticky) potřebovat. A máma může s čistým svědomím říct: „Já to dělám pro vás.“

Temu a Shein vědí své. A my taky.
A kdo tvrdí, že online nákupy nejsou forma terapie, ten v životě nepřidal nic do košíku po půlnoci.

A ano. Budeme v tom pokračovat.
Protože některé chemické koktejly jsou prostě návykové. A tahle terapie je navíc levná. Přibližně. Někdy. Možná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz