Článek
Pretty Woman aneb největší klamová reklama v dějinách sexuálního průmyslu
Pretty Woman je důkaz, že Hollywood nemá o realitě nejmenší tušení. Tvůrcům někdo evidentně řekl, že prostituce je jen taková romantická brigáda s benefity, kde klient nosí kravatu, není zpocený, nepáchne po česneku a hlavně – bohatě platí, aniž by si cokoliv nárokoval. Gratulujeme, tohle je větší fantasy než Pán prstenů.
Julia Roberts zde hraje ženu lehkých mravů, která za celou kariéru potká přesně jednoho zákazníka, a to hned miliardáře. To je asi stejná pravděpodobnost, jako že vám na dálnici D1 v koloně nabídne Elon Musk místo stopařiny pozici řidiče jeho rakety na Mars.
Ve scénáři samozřejmě nesmí chybět největší hollywoodský podvod: shopping montáž. Naše Vivian si díky kreditce milionáře užívá nákupy, zatímco prodavačky omdlévají závistí. V české verzi by to pravděpodobně skončilo tím, že ji ochranka vyvede z Pařížské se slovy: „Hele zlatíčko, second hand máš o dvě ulice níž.“
Pak přichází scéna v opeře. V Pretty Woman je to romantika století, v české verzi by hlediště zvedlo obočí a šeptalo: „Kdo ji sem pustil? Byly v tombole volný lístky?“
Film tvrdí, že láska přemůže všechno – rozdílný společenský status, traumata i fakt, že spolu dva lidi spí za peníze. Ano, protože jestli je něco stabilním základem vztahu, je to rozhodně faktura za intimní služby.
A ten konec! Richard Gere přijede v limuzíně, leze po požárním schodišti, recituje milostné řeči… V české verzi by maximálně přijel Uberem, z okna paneláku zakřičel „Jdeš nebo ne?“ a sousedka by vytočila městskou policii.
Závěr
Pretty Woman je pohádka, která slibuje, že prostitutku může zachránit pohádkově bohatý princ. V reálném světě ji spíš zachrání sociální pracovnice, právní poradna a dobrý terapeut.
Ale Hollywood bude dál tvrdit:
Stačí jen najít toho správného miliardáře!
A pokud možno bez potu, alkoholu a podivných požadavků.
Vzkaz pro realitu:
Neboj, my víme svoje.





