Hlavní obsah
Knihy a literatura

Příběh knihy, díl pátý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Marek Müller

Zefkovo probuzení

Jedna z mála superschopností, kterou jsem vždycky záviděl superhrdinům, byla regenerace. Nijak zvlášť netoužím létat po obloze, pálit z očí červené paprsky či měnit podobu na zelené monstrum.

Článek

Ale umět srůstat a dorůstat jako Wolverin a Deadpool? Nebo dnes už pozapomenutý Higlander? Nebylo by to boží? Nakonec mi došlo, že jednu podobnou superschopnost má každý z nás. Byť se netýká tělesné schránky, ale něčeho možná ještě důležitějšího.

Foto: Marek Müller

Zefkovo probuzení

Velmi dobře totiž umí regenerovat naše mysl. Otřískáni neúspěchy ve vztazích, v práci, škole, prohraných zápasech v lakrosu, netrefením se do mísy při močení (pánové), pádech z kola… Pokaždé v sobě najdeme sílu druhý den vstát a zkoušet to znova a lépe. Stejně jako jde Deadpool s nově narostlýma nohama zmydlit záporáka.

Právě tahle schopnost regenerace mysli mě dovedla k přesvědčení, že svůj 4 roky piplaný román nemůžu nechat válet na disku. Po důkladné investigaci internetu jsem došel k zajímavým a pro budoucnost knížky zásadním informacím: vydavatelé obvykle vyplácí autorům honorář ve výši 10-20 % z prodejní ceny knihy, navíc se u začínajících spisovatelů téměř nestarají o propagaci.

Bylo by tak vydání knihy u komerčního vydavatelství skutečně trefeným jackpotem? Po dalším přemýšlení a googlování jsem nakonec objevil vydavatelství Klika, které se sice nepodílí na financování vydání knihy, ale autorovi pomůže ve všem ostatním. Zároveň mu nechá svobodu v rozhodování jak a za kolik bude svoji knížku prodávat.

Jenže jak sehnat peníze na vydání? Z crowfundingu jsem měl v počátku hodně smíšené pocity, člověk má pořád dojem, že jde o určitý způsob žebroty. Přesto jsem se rozhodl do něj jít, protože jiná možnost vlastně ani nebyla. A veškeré mé obavy byly rozptýleny téměř okamžitě. Cílovou částku jsem vybral za první tři dny !

Ve finále mě crowfunding nabil obrovským množstvím energie. Podpora od komunity byla úžasná. Vybral jsem totiž 176 % cílové částky a vydání knihy už nemohlo nic zabránit. Nebo?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám