Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Zveme vás do galerie obrazů společnosti Econet Openfunding

Foto: Margita Losová

Tento obraz vybral Rober Šedivec z projektu Novoročenky pomáhají v roce 2021, vytvořili jsme z něj PF22. Autorem obrazu Anděl je klient Společnosti DUHA, Radim Hostomský.

Vcházím do kanceláří, které zdobí obrazy z projektu Novoročenky pomáhají. Vybírá je každý rok ředitel společnosti Econet, Robert Šedivec. Proč má dlouhodobá podpora projektu smysl, a co propojuje DUHU a firmu Econet, se dozvíte v rozhovoru.

Článek

Připadám si jak v krásné galerii. S ředitelem Robertem Šedivcem se potkáváme při příležitosti předávání obrazů z charitativního projektu Novoročenky pomáhají pravidelně už deset let. Tak dlouho už firma podporuje Společnost DUHA a její klienty, dospělé lidi s mentálním znevýhodněním. Ti jsou autory obrazů, které Společnost DUHA pro vás promění v novoročenku. Vybrat si můžete vzor novoročenky i to, jestli ji chcete vytisknout nebo poslat mailem. Za váš dar, který DUZE věnujete, vám zůstane krásný obraz i PFko, a vy můžete budovat svoji privátní galerii, tak, jako firma Econet Openfunding.

Podívejte se na web charitativního projektu a vyberte obraz, který se do světa rozletí v podobě PFka. Pomůžete dospělým lidem s mentálním znevýhodněním žít samostatný život. Inspirujte se v rozhovoru.

Foto: Margita Losová

Robert Šedivec vybírá pro firmu Econet krásné obrazy

Potkáváme se v roce, kdy česká pobočka firmy Econet Openfunding slaví 20 let v České repulice a z toho 10 let podporujete Společnost DUHA, to jsou dvě krásná výročí. K výročí firmy moc gratuluji a zároveň děkuji za kontinuální podporu, která, jak všichni víme, je pro všechny neziskové organizace nesmírně důležitá.

Jsme velice rádi, že se nám daří a můžeme pomáhat i neziskovému sektoru.

Ráda bych seznámila čtenáře se společností Econet Openfunding. Můžete nám ji prosím představit?

Econet se věnuje primárně poradenství v oblasti veřejného financování projektů, což jsou dotace, pobídky, slevy na daních. Zaměřujeme se konkrétně z naprosté většiny na soukromý sektor a cíleně inovativní projekty, kde je věda a výzkum a informační technologie. Ať už samostatně v dané komerční firmě nebo ve spolupráci s vysokou školou, s výzkumným ústavem v Čechách nebo i v zahraničí.  Zaměřili jsme se úžeji, abychom mohli klientům nabídnout vysokou odbornost.

Pomáháme našim klientům s formální stránkou projektu a cílem naší spolupráce je po hromadách formalit a úřednických výzev na konci projektu spokojený klient. Jedná se o dlouhodobou spolupráci s klientem, protože jednotlivý projekt může trvat spoustu let. Jsme rádi, že absolutní většinu nových zákazníků získáváme díky doporučení stávajících zákazníků.

To podstatné, co já se snažím, jak směrem ke klientům, tak směrem ke kolegům i k Vám prezentovat je, že větší smysl mají věci dlouhodobé, fungující, to znamená, je třeba myslet na to, že vše, co děláme, má někam vést. A to koresponduje i s Novoročenkami a dalšími aktivitami.

Ano, v tomto vám ráda dávám za pravdu. I projekt Novoročenky pomáhají roste a šíří se takřka pouze na základě dobrých referencí a doporučení spokojených dárců, kteří za svůj dar získali obraz i profesionálně zpracované PFko. Ti pak dávají svoje doporučení opřené o vlastní zkušenost dále.

Foto: Margita Losová

Kateřina Nedbalová s obrazem Zapadající slunce z projektu Novoročenky pomáhají. Obraz může být váš a pomůžete dospělým lidem s mentálním znevýhodněním.

Co propojuje Econet s DUHOU?

Na webových stránkách společnosti Econet Openfunding mě zaujaly čtyři pilíře Econetu, které definují to, na čem je založen úspěch Vaší firmy. Ráda bych se spolu s Vámi podívala na to, zda najdeme v těchto čtyřech pilířích i propojení se Společností DUHA. Věřím, že ano, protože to, o co se opíráte souzní s tím, jak já vnímám práci DUHY pro její klienty, dospělé lidi s mentálním znevýhodněním.

Těmi pilíři jsou partnerství, znalosti, kreativita a iniciativa.

Pojďme se zastavit u prvního pilíře - partnerství.

Já vnímám, že za deset let společné spolupráce, už můžeme hovořit o partnerství mezi Econetem a DUHOU. Vnímám, že Econet dává DUZE velkou důvěru i v tom smyslu, že finance, které nám daruje, využijeme ku prospěchu klientů, a pro nás je důležité vás nezklamat.

To, co jste popsala je určitě pravda, s tím mohu souhlasit. Pro mě to partnerství je důvěra, oboustrannost. Tu oboustrannost bych rád zdůraznil, je pro mě zásadní. A aktivita, kterou vy děláte, a zase bych rád začal u Novoročenek jako velmi srozumitelného příkladu, oboustranným vztahem je. Vystihuje to, co chceme dělat my - je to dlouhodobé a velmi přesně pomáhá tomu, co my sami chceme. My chceme našim partnerům popřát hezký nový rok kultivovanou a smysluplnou formou. Nejen protože se to dělá, ale protože to myslíme opravdu upřímně. A teď, jak se dívám na fotografie našich obrazů, které jste s sebou přinesla, já bych žádný z nich nezvládl nakreslit (smích), takže mi velice ulehčujete situaci.

Navíc díky té široké nabídce obrazů a jejich témat, které v projektu máte, se nám v absolutní většině povedlo najít obraz vyjadřující téma, které jsme ten rok řešili nebo něco významného, co se dělo. A k tomu jsme rádi, že můžeme přidat a dál předat informace o vaší práci, která pomáhá konkrétním lidem.

Tedy naše partnerství vidím v té oboustrannosti. My máme krásnou a smysluplnou formou splněn úkol pozdravu partnerům a u toho jsme rádi, že vám můžeme přispět. Kolegové dobře vědí, proč a na co přispíváme, říkám jim to pravidelně. Je to také jejich zásluha, díky jejich práci, díky tomu, že jsou naši klienti spokojení a zaplatí nám, tak i my můžeme darovat. A já jim za to moc děkuji. Zaměstnanci jsou s tím naprosto v souladu.

Tohle mi připomíná náš novoročenkový cyklus - naši malíři svojí tvorbou umožňují, abychom nabídli dárcům velké množství obrazů, a díky darům od jednotlivců nebo firem, které obraz zaujme, my zase můžeme naplňovat naše poslání. Vlastně ráda říkám, že všichni malíři jsou spolu se mnou fundraisery DUHY.

Dalším pilířem Econetu jsou znalosti a zkušenosti.

Dovolím si začít. V DUZE jsou to v rámci projektu Novoročenky jednoznačně dovednosti klientů, autorů obrazů, ale i arteterapeutů nebo asistentů, kteří je k malování inspirují a jejich talent objevují. Vidím, jak se klienti v malování zlepšují, doslova rostou. A nesmím zapomenout na odborné znalosti všech vedoucích pracovníků, ale i pracovníků v přímé péči.

Ano, tady vidím také velkou podobnost. My také nevymyslíme za naše klienty obsah projektu, tu technickou a inovativní část. My našim klientům pomáháme s formální částí, s „překladem“ do jazyka hodnotitelů a úředníků. Což si myslím, že máme stejné jako vy. Vaši klienti také tvoří obrazy s nějakým vedením, nasměrováním a dlouhodobou prací, díky které se učí a zdokonalují.

A kreativita? Jaké tady vidíme pro obě společnosti propojení?

No vždyť se na to podívejte, na tu nádheru, kterou tady máme před sebou, tam je to naprosto jasné. Tolik obrazů a nápadů, které už klienti přenesli na plátno…

A u nás je to spojené se znalostí. To není kreativita ve smyslu, že by člověk na sebe skládal věci, jak ho napadne a sliboval v projektu modré z nebe, je to podloženo zkušeností z praxe a znalostí skutečných možností následné praktické realizace, cílem a řízeným procesem, který by měl vést ke spokojenému klientovi, krásnému obrazu nebo každodennímu chodu organizace.

A třetí pilíř iniciativa?

Tak to je asi takto, když to jde a když můžu, tak to prostě udělám. Vy v projektu děláte něco navíc jak pro svoje klienty, tak pro svoje partnery.

Mně se líbí, když mi od vás přijde mail, že projekt je zahájen a obrazy jsou k dispozici, protože já bych si na to vzpomněl na začátku prosince, a to už by měl málo času grafik i tiskárna. Takže iniciativa je nečekat co se stane, ale aktivně pracovat.

Vy jste už na začátku rozhovoru řekl, že rád posíláte novoročenky. Já si myslím, že partneři firem si takové poděkování zaslouží. Myslíte si, že se ještě nějaký čas novoročenky budou posílat nebo budeme převálcováni novými trendy?

Já si myslím, že se ta forma třeba může změnit, ale jakýkoliv důvod, být na sebe milí, je dobrý. Ať jsou to Vánoce, nový rok, mail k narozeninám, svátku…ty důvody se mohou ztrácet v té záplavě všednosti.

Souhlasím, je vždycky důvod udělat něco hezkého, pozitivního.

Foto: Margita Losová

Autorkou obrazu je klientka Společnosti DUHA, Kateřina Nedbalová: Letí_obraz z projektu Novoročenky pomáhají Společnosti DUHA, který zdobí zdi kanceláří Econetu

Jak vlastně a podle čeho obrazy vybíráte? Naše ambasadorka Pavla Žákovská tvrdí, že její obrazy, které si vybere, doslova pak tematicky korespondují nebo mají vztah k roku následujícímu, což je skoro až magické.

Když si prohlížím katalog, tak mě prostě najednou obraz osloví. Některé roky to bylo i více obrazů. A obraz i text, kterým ho doprovázíme je buď shrnutím toho posledního období nebo vyjadřuje náladu, která se mi na obrazu líbila. A vždycky na PF napíšeme minimálně jednu větu o autorovi a Společnosti DUHA. A přiznávám, že obrazy si vybírám za firmu sám, tuto radost si ponechávám pro sebe (úsměv).

Určitě bych ráda zmínila, že podporujete i jiné neziskové organizace s mezinárodním nebo celorepublikovým dosahem, je to důležité. O to více si vážím, že jste si vybral k podpoře i nás, organizaci, střední velikosti, která poskytuje sociální služby v Praze, a že vás zaujalo téma a poslání DUHY.

I díky tomu se dnes ve vaší firmě můžeme projít galerií obrazů, které připomínají uplynulých deset let partnerství a podle slov zaměstnanců společnosti Econet Openfunding i jejího ředitele je těší pod jejich „dohledem“ pracovat.

Foto: Margita Losová

Obraz Maják naděje, který namalovala pro projekt Novoročenky pomáhají Společnosti DUHA autorka a klientka DUHY, Jiřina Zouzová. Zakoupením obrazu podpořil Rober Šedivec DUHU v roce 2023

Děkuji Vám za rozhovor.

Podívejte se na video z letošní vernisáže a výstavy. Obrazy na stěnách uvidíte zase až za rok, ale ještě teď se můžete podívat do virtuálního katalogu charitativního projektu a podpořit dospělé lidi s mentálním znevýhodněním ve Společnosti DUHA.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz