Článek
Nicméně Filip Turek již prohlašuje, že Petr Macinka by byl skvělým ministrem životního prostředí. Na čem zakládá svoje přesvědčení, však neřekl. Petr Macinka se v minulosti vyjádřil, že by šlo o zajímavý projekt, při kterém by tekla zelená krev.
Podle vedoucího energetické kampaně Greenpeace ČR Jaroslava Bicana je ministerstvo garantem ochrany životního prostředí. „Je nutné, aby v jeho čele stanul někdo důvěryhodný, u koho není pochyb o tom, že mu na této oblasti záleží. To aktuálně hrozí, pokud by ministerstvo životního prostředí v rámci povolebních jednání připadlo například Motoristům,“ řekl.
„Jejich program a veřejné výroky ukazují, že chtějí životnímu prostředí škodit. K lesům se chtějí chovat jako k továrně na dřevo, vzduch chtějí znečišťovat návratem k uhlí. A svými návrhy na vracení emisních povolenek uhelným elektrárnám ukazují, že této problematice vůbec nerozumí,“ říká programový ředitel Hnutí Duha Jiří Koželouh. Jejich plán opustit princip bezzásahovosti by v praxi znamenal rušení národních parků a zničení výsledků práce bývalého ministra Richarda Brabce (ANO).
Domnívám se, že tady chybí zkušenosti a kompetentnost pro řízení ministerstva životního prostředí. Motoristé používají obří auta a jezdí na motorkách jako o závod a bez hluku hlavně kolem obydlí to nejde. Je to přímo v rozporu s ochranou životního prostředí. Dokonce i Klaus sestavil už před časem svůj vlastní návod, jak sladit hospodářský růst s ochranou životního prostředí. Smysluplná ochrana přírody nespočívá podle něj v přebujelé regulaci a zákazech, ale spíše v tom, aby se lidé chovali skromněji a s menší spotřebou. Jeho žák Macinka zřejmě nečte svého učitele, jinak by nepřijel na Hrad obřím americkým pick-upem.
„Nemaximalizujme vlastnictví co největšího počtu věcí, pokud možno dovezených z co největší dálky. Nemějme největší možná auta. Nezahlcujme se zbytečnými gadgets, tedy nenutnými, naši pozornost a soustředěnost spíše rozptylujícími elektrickými spotřebiči,“ napsal Václav Klaus na straně 126 své „kultovní“ knihy Modrá, nikoliv zelená planeta. To je možná poprvé, kdy s Klausem souhlasím.
Macinka v rozporu s těmito slovy přijel za prezidentem šestimetrovým obřím americkým pickupem RAM 1500. Trochu skromnosti by neškodilo, navíc projíždět úzké uličky v Praze asi není jednoduché. Motoristé zřejmě chtějí tímto způsobem projevit svůj odpor ke snahám omezit automobilismus a ukončit provoz spalovacích motorů. Zároveň ale popírají základní ekologickou tezi svého významného podporovatele a spolupracovníka Václava Klause. Jezdit v největších možných autech není v souladu s ochranou přírody, a ještě použít auto s velkým nákladním prostorem přes celou Prahu jen k převozu aktovky s papíry, je přinejmenším sobecké. Divím se, že Klaus toto ponechal bez komentáře, což mu není vůbec podobné.
Budoucí ministr životního prostředí by měl jet spíše hromadnou dopravou, a ne si něco dokazovat obrovským vozem. Vždycky jsem si myslela, že kdo jezdí obrovským vozem, aniž by jej z nějakého důvodu potřeboval, si tímto způsobem potřebuje zvednout sebevědomí a předvést se. Je s podivem, že Macinkovi sebevědomí nebo drzost bez potřebných znalostí a dovedností nechybí na post ministra, který má chránit životní prostředí.