Článek
Ale zatím je jen technickou kuriozitou, která je předváděna v létě pasažérům Cyklohráčku, turistického vlaku, který je plný hraček, her a zábavy. Součástí výletu je i ukázka zvedání jediného zdvižného železničního mostu v ČR, který se zvedá pro průjezd lodí. Vláček zavítal do Lužce včera a znovu tam pojede 14. srpna. To je pravděpodobně jedna z mála využití mostu za dobu čtyř let. A zřejmě bude do budoucna jediné.
Most je velkou chybou za čtvrt miliardy a pravidelné spoje již tady nejezdí, občas tady projede turistický vlak. Správa železnic chce tuto slepou trať, která končí pár kilometrů za mostem, zavřít. Stavba na Vraňansko-hořínském kanálu byla zahájena v roce 2019, aby zde mohly proplouvat vysoké lodě. Už v té době ale upozorňoval radní Borecký ze Středočeského kraje a obec na zbytečnost této investice. Zástupci kraje informovali na schůzce na ministerstvu dopravy v lednu 2020, že na této trati přestane kraj objednávat osobní dopravu z důvodu nevytíženosti spojů.

Vraňansko-hořínský kanál

Hořín rekonstrukce kanálu

Hořín

Hořín

Hořín
Přes most vlaky nejezdí, za poslední dva roky podle Správy železnic sem zamířilo jen dvacet osobních vlaků a vloni tady proplulo 1500 lodí, ale ne všechny potřebovaly zvednout most. Není to tedy příklad toho, jak vyhodit peníze oknem? Možná se most stane pomníkem zbytečného vyhazování peněz a ukázkou neschopnosti veřejné správy dlouhodobě plánovat a sladit záměry. A bude pravděpodobně dvakrát do roka sloužit k exkurzím, které budou součástí jízd výletního vlaku Cyklohráček.