Hlavní obsah

Má cenu se vracet do starého vztahu?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: martin daniel

Do takovéhoto vztahu se nesmíte vracet. Protože váš partner se nemění 1119

Odpověď je Ano. Když se změníte.

Článek

Jinak: Ne

Protože většina lidí nemá nástroj, aby se změnila, aby jim bylo lépe, tak se mohou jen snažit. Ale snaha vlastně znamená, že předstíráme změnu, aby nás ten druhý chtěl. A to vypadá stejně, jako když se chcete změnit v černocha. Na chvíli to jde. Ale umělá barva z vás časem opadne a zbude barva a vy nezměněný. A protože většina psychologů ani neví, že existuje možnost, abyste změnil svou přirozenost a bylo vám lépe.

Zatímco když se změníte z gruntu, protože to chcete,

tak už jen stačí najít cestu, která vám to umožní.
Já mám to štěstí, že mohu pozorovat lidi, jak se doopravdy mění. Takže třeba muž, říkejme mu Jan, se kterým se nedalo žít, se po roce a půl změnil na muže, o kterého jeho žena stála. Ale on už se mezitím zamiloval jinde. A i přestože jeho bývalá byla ochotná se o něj teď už i dělit, protože zjistila, že se stal mužem, se kterým je lepší být ve třech, než vůbec, tak on to odmítl. A teď má jen hluboce přátelský vztah se svou bývalou ženou. Která je i tak za něj vděčná.

Čerstvý příběh

A teď se před pár měsíci dali dohromady dva kurzisté. Všichni jsem jim to přáli, protože ten muž dosud nebyl schopen trvalého vztahu, ač je velice atraktivní a ke každému přátelský. A žena je stále zklamaná ze svých vztahů. Což znamená, že také není schopna trvalého vztahu. A po krátké době se rozešli. Ale když jsme pracovali na tom, proč se to stalo, tak se ukázalo, že v jeho podvědomí je nutkání, že musí každý vztah ukončit. A když jsme toto nutkání uzdravili, tak se zase dali dohromady, ale bylo to vážnější. Tak vážné, že se žena začala zabývat budoucností. A když muž řekl, že neví, zda chce opustit práci, protože ta práce je pro něj velice důležitá, tak ona se s ním rozešla. Protože neunesla, aby jí bylo dobře 2 dny v měsíci a zbytek času se užírala tím, že nejsou spolu. Ale bylo jasně vidět, že se stále mají rádi, jen pro ni bylo těžké znovu prožívat to, před čím nemohla utéct, protože to bylo v ní, že ji každý muž opouštěl. Jako byste chtěl být v 5. patře domu, který zatím má jen patro. A ona celou dobu nebyla schopná budovat schody do 2. patra, schod za schodem, aby se dostala aspoň do 2. patra. A proto každý její vztah skončil. Aniž by se ona dostala aspoň do 2. patra. A pak do 3, 4. a 5. patra. Protože ona chtěla všechno v době, kdy měla postaveno jen 1. patro. A protože drtivá většina lidí považuje za náhodu, do koho a v jakém stavu se zamilují, tak pořád jen mění své partnery a pak za 5 let zjistí, že vlastně mají stejného, i když v detailech jiného. A buď se rozhodnou pro rozchod a za 7 let je čeká stejné rozčarování nebo to vzdají a zůstanou v ucházejícím vztahu nebo to vzdají úplně a už chtějí dožít bez muže. Ale když vy jste na 1. patře, tak se můžete zamilovat do muže, který je v 5. patře, ale s mizivou pravděpodobností úspěchu.

A pak jsem pro ni udělal konstelaci na téma Vztah s tátou

A ona mi o ní napsala toto: „Když moje konstelace skončila, velmi rychle jsem cítila, že jsem si z Matěje (falešné jméno, abych nepsal jeho pravé jméno) dělala tátu. Ale co mě překvapilo, když mi Matěj druhý den říkal, že já tě teď nějak můžu víc mít, jsi taková víc moje a na moji otázku, kdy se to změnilo, odpověděl.. už včera večer :-) A teprve pak jsem o tom začala mluvit já.

Mimo jiné se nám změnila komunikace k lepšímu a to je pro mě zásadní. Matěj je sdílný, má z toho radost, že to teď jde líp a já se díky tomu cítím být s ním ve vztahu, i když jsme každý fyzicky jinde, a to dřív nešlo, já cítila z jeho strany nezájem či neochotu se mnou sdílet jeho svět a nezájem o ten můj. Teď se nám tím tvoří společný svět, i když jsme každý jinde.

A do třetice, co s tím taky souvisí, já se cítím sebevědomější, jakoby plnější sama sebou.. jak kdybych cítila podporu táty v zádech či těsně za zády. A to je hezký pocit. Děkuji za Tvoji práci pro nás a tentokrát především za moji konstelaci, která šla daleko dál, než jsem si myslela, a věnovali jste mi hodně času.

Když se z gruntu změníte, změní se i váš partner

A nebo se stane to nejhorší, co jsem říkal tomu muži, kterému říkám v tomto článku Jan, který rok a půl pilně pracoval na tom, aby svou ženu přesvědčil, aby se k němu chtěla vrátit. A já jsem celou tu dobu říkal vždy na konci kurzu, když se ptal, zda má jeho vztah nějakou šanci: „Má. Sice ne moc velikou, ale má. A když to nevyjde, tak se přinejhorším stane to, že se zamiluješ do lepší ženy.“ A rok a půl říkal, že ta jeho je nejlepší. A když to poprvé neřekl, tak už jsem věděl, že se blíží „to nejhorší“. Které ale dnes už je tím nejlepším.

A stejně tak došlo i ke změně v Matějovi. Protože se změnila jeho žena a najednou už jí nevadí, že „jsme každý fyzicky jinde“, protože ona se „cítí být s ním ve vztahu“. Což je přesně to, co potřebovala a chtěla. Ale dokud toho nebyla schopná, chtěla to nahradit fyzickou blízkostí. A chtěla po něm, aby zahodil 20 let svého života. Což nechtěl. Ale jestli dál budou své problémy řešit, tak najdou cestu, jak být spolu, i když zevní okolnosti a jejich upnutí na místo, kde žijí, tomu zatím zabraňují.

A nebo ne. Pak přijde čas, kdy začnu říkat: A přinejhorším se stane to, že se zamiluješ do lepší ženy/muže. Ale to už budou nejméně na 2. patře své schopnosti být v hlubokém láskyplném vztahu. A já doufám, že je oba doprovodím až na 5.patro, kde jste připraveni na hluboký vztah nebo na 6. patro, kdy se muž a žena společně stanou jedním skutečným člověkem, který se skládá z muže a ženy a ten kdo zažije tento stav, už nechce nic jiného.

Připojte se ke skupině O zdraví a vztazích

https://www.facebook.com/groups/dotazyzdravi Tam se snažíme o spolupráci klasické medicíny a vědoteriky. Vědoterika je to nejlepší a nejúčinnější z ezoteriky vybrané na základě vědeckého pozorování výsledků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz