Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Škola v pohodě aneb jak zvládnout školu s ADHD

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Matěj Mikolášek

V tomto článku vám poradím, jak zvládnout školu, když se školou máte problémy, protože máte například ADHD.

Článek

Pokusím se vám napsat v tomto článku, jak mi mamka pomáhá s učením, respektive, jak se se mnou učí a proč se se mnou vůbec učí. V době, kdy píšu tento článek, mi je 15 let a  chodím do deváté třídy na základní školu. Mamka se se mnou učí již od první třídy, protože se nezvládnu sám učit. Jediné předměty, které se učím sám (ale už mi to moc v 9. třídě nejde), tak je angličtina a němčina. Vždy se snažím naučit daná slovíčka a poté mně mamka nebo taťka vyzkouší, zda už je umím.

Od první třídy jsem se je učil tak, že jsem si přečetl třeba čtyři slovíčka a ty jsme s taťkou či mamkou opakovali do té doby, dokud jsem je neuměl. Až teprve, když sem je uměl jsme přidali zase čtyři slovíčka. Co se týká třeba dějepisu, tam mi mamka řekne slovo, které mi to připomene, protože je třeba podobné - používáme to, když si mám zapamatovat, co nějaké slovo znamená. To stejné je třeba i u chemie, kde jsme se měli minulý rok učit periodickou soustavu prvků, tak když jsem si nemohl vzpomenout na nějaký prvek, poradila mi slovem, které mi to připomene. Např. dusík = nemohu dýchat/dusím se a já věděl, že je to dusík. Je třeba učení těmto dětem s ADHD a podobnými nemoci takto ulehčit, hodně jim to pomůže, jako to pomáhá mně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám