Hlavní obsah
Názory a úvahy

Love Island. Výměna manželek pro mladé?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: summerstock/pixabay

Love Island. Reality show, která je, bezpochyby, zaměřená na mladší generaci. U nás doma říkáme, že je to taková Výměna manželek pro puberťáky.

Článek

Nedávno k nám na návštěvu přišil bratranec se svými dcerami. Starší má 17 let a mladší bude brzy 15. Holky, dost horlivě, probíraly letošní řadu Love Islandu.

První věc, na kterou mě upozornila Ema, bylo srovnávání. Holky se samozřejmě srovnávaly. Jak vypadají holky ve vile a jak ony. Když jsme to později probírali, shodli jsme se na tom, že toho tlaku na dokonalost, mají dnešní dívky podstatně více než třeba před patnácti lety. Všechny ty sociální platformy a infuenceři. Vím, že je teď nemoderní bodyshaming. To ale nemění nic na tom, jak dívky vnímají ostatní. Podle nich, dokonalé, ženy či dívky.

Další věc, která mě zarazila, bylo to, jak věří tomu, co se v té televizi děje. Dokonce se kvůli tomu i pohádaly. Jedna se strašně rozčilovala, že vypadla Kerol, a ta druhá zase tvrdila, že vypadnout měla už dávno. Přišlo mi to docela úsměvné. Později, když jsem se podíval na funweb, už jsem se moc nesmál. Když jsem tam viděl komentáře některých lidí, které znám osobně a považoval jsem je za rozumně smýšlející.

Opravdu nechápu to, že se dospělí lidi hádají kvůli reality show. Skutečně někdo věří tomu, že tam ty lidi jdou pro lásku? Že takto atraktivní ženy nebo muži, nenajdou v reálném životě vztah? Ale no tak, lidi. Proberte se! Je to pro ně reklama zdarma. A někteří ještě vyhrají pěknou sumu.

Hlavní myšlenka, která se mi při nočním zkoumání promítla, ale byla jiná. Jaký má tento pořad dopad na teenegery a jejich sebevědomí a vnímání skutečného světa. Pro dospělé jedince, to může být oddychové. Člověk se u toho kolikrát zasměje. Ti puberťáci to však vnímají jinak.

Když jsem včera poslouchal ta děvčata, jak byla schopná se do krve pohádat o úmyslech někoho, koho znají jen z televize. Nebo sledují sociální sítě dotyčného. Jakoby nechápaly, že to je všechno nafingované. Že je to pořad, který má natáhnout lidi. Vše, co se tam děje, řídí produkce.

Tímto apeluji na rodiče: Zajímejte se o to, co sledují vaši potomci! Zajímejte se o to, co si o tom oni myslí. Jaké z toho mají pocity. A hlavně, jak moc tomu, co na obrazovkách vidí, věří.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz