Hlavní obsah
Cestování

Opilé matky na každém kroku. Prostě dovolená snů!

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Sasin Tipchai/Pixabay

Západ slunce na dovolené

Původně jsem chtěl psát o naší poslední dovolené ve dvou. Respektive ve třech, náš pes Matěj cestoval s námi. Zážitky z pobytu ale ve mně stále rezonují. Rozhodl jsem se tedy napsat hlavně o nich.

Článek

Letos, vzhledem k požehnanému stavu mé drahé polovičky, jsme se rozhodli pro dovolenou v bližších destinacích než obvykle. Jeli jsme tedy nejprve na Pálavu ke známým a za vínem. Alespoň já. A po pár dnech do nejbližšího Chorvatského resortu. V prvním městečku za slovinskými hranicemi, v Umagu, jsme našli super místo u psí pláže. Tedy Ema našla, abych byl přesný. Na tyhle věci, je u nás doma machr, moje žena. Pronajali jsme si pokoj s teráskou a výhledem na moře. Při parných dnech Ema chodila do vnitřních prostor hotelu, kde byl wellness a já jsem si mohl zablbnout s Matějem v moři. Všichni jsme byli spokojení. Pak přišel první večer a my jsme byli dost šokovaní chováním některých rodičů vůči svým dětem.

Hned ve vedlejším pokoji, se kterým jsme měli společnou terasu, se ubytovala rodinka s dvěma malými dětmi. Taky Češi a ve stejném věku jako my. Tak jsme se seznámili a říkali si, že to bude fajn. Holčičky byly milé, běhaly za Matějem a ten si to náramně užíval. Házely mu míček a pořád ho chtěly objímat. S Martinem jsme si popovídali o sportu a o práci a ženská část si taky měla co říct. Dali jsme si tedy pár piv a užívali si příjemného odpoledne. Večeři jsme měli všichni v hotelové restauraci, tak jsme na ni vyrazili společně. Tam jsem si poprvé všiml, že Martinova žena, pije jeden koktejl za druhým. Což mi nepřišlo, v tu chvíli, zvláštní. Jsme přece na dovolené a upustit páru přeci může i máma od dvou malých dětí. No ne?

Katka u večeře vypila 6 drinků. Jeden obsahoval prosecco a panáka bílého rumu. Po cestě do pokoje se pěkně motala a zpívala nám na cestu. Všichni jsme se smály, i ty malé princezny. A pak to přišlo! Když jsme dorazily na jejich terasu, Katka tu menší holčičku začala kojit! Málem mi vypadly oči z důlku, a tak se za nás má pohotová žena rozloučila a šli jsme k sobě do pokoje. Téma na večer bylo jasné. Holčička měla rok a půl a to, že ji matka stále kojila, to nás neudivilo. Už jsme se začali v rodičovství vzdělávat, a tak víme, že WHO doporučuje kojení do dvou let věku dítěte. Ale po čtvrt litru tvrdého a půl litru šumivého vína?! Jakože cože? Z toho jsme byli naprosto v šoku! Nevím tedy, kolik alkoholu se do mléka dostane, protože zdroje na internetu se liší. Co ale vím určitě je, že až nastoupíme na těhotenský kurz, tak se na toto téma na sto procent zeptáme.

Víte, oni byli jinak strašně fajn a je pravda, že další dny už se Katka tak nesetla. Ale ta pachuť prvního večera v nás zůstala a přiznám se, že jsem se pak na toto chování zaměřil po celou dovolenou. Vysledoval jsem, že 6 z 10 matek na dovolené popíjí alkohol od samotného příchodu na pláž či k bazénu. Musím říct, že mě to docela nemile překvapilo. Tatínci na tom nejsou o moc lépe, ti se opíjí téměř všichni a abstinenta pohledat. Přijde mi to strašný, kolik dětí tráví dny s opilými rodiči. Netuším, kolik dětí dostává takové „opilé“ mléko, jako ta malá holčička na naší dovolené.

Je to už více jak měsíc, co jsme se vrátili, ale pořád to ve mně rezonuje, a tak se ptám:

Co si o tom myslíte vy?

Dostává se alkohol do mléka ve stejném množství, jako do krve?

Jak moc takové chování může ovlivnit dítě?

Nebo je to normální a my jsme u staří rodiče a jsme moc upjatí?

V dalším příspěvku se na toto téma zaměřím víc.

Mějte pěkný zbytek léta!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Opilá matka

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz