Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Home office není benefit, ale samozřejmost

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Před několika lety byla práce na dálku benefitem, který nabízela jen hrstka zaměstnavatelů. Dnes je pro většinu administrativních pracovníků standardem.

Článek

Zlom nastal během pandemie Covid 19. Firmy byly doslova donucené nechat zaměstnance, u kterých je to alespoň z části možné, pracovat z domova. Ukázalo se, že produktivita firem nijak neklesla, navíc došlo k úsporám a větší spokojenosti zaměstnanců. Řeč je především o administrativních zaměstnancích.

Z benefitu standard

uplynuly tři roky, spokojenost přetrvala jak na straně zaměstnance, tak na straně zaměstnavatele. Spousta firem tak přešla na režim částečné, nebo stoprocentní práce z domova. Není tedy divu, že se home office u některých inzerátů neobjevuje ani jako benefit, ale rovnou jako charakteristika dané pozice. Není proto divu, že pokud se personální pracovník nesnaží nalákat nového zaměstnance na zajímavější a originálnější benefity, zapadne jeho inzerát snadno mezi ostatními.

Německé firmy ruší kanceláře

Mnichovská agentura Ifo udělala mezi německými firmami průzkum a zjistila, že každá desátá firma zcela ruší většinu svých kancelářských prostor a orientuje se u administrativních zaměstnanců výhradně na práci z domova. Nedělá to však pouze z lásky ke svým zaměstnancům, ale hlavně kvůli úsporám. Firmy tímto krokem ušetří nemalé peníze na vytápění prostor a na údržbě jejich vybavení. Není divu, že se odhodlaly jít tímto směrem. V minulých letech byly k práci na dálku prakticky donucené a natolik se jim stal tento způsob práce vlastním, že se v něm rozhodly pokračovat a snaží se jej dotáhnout k dokonalosti.

Home office

Práce z domu, v češtině a němčině často nazývané pseudoanglicismem home office. V angličtině ovšem toto slovo neexistuje a tento typ práce se nazývá telecommuting, teleworking nebo work from home. Zaměstnance vykonává veškerou ve svém bydlišti.

Má to svá úskalí

Při každodenním docházení do firmy je celkem jednoduché oddělit profesní život od toho soukromého. Při práci z domova se nám to nemusí zcela dařit. Vedoucí mají často pocit, že při práci na dálku vlastně nemáte pracovní dobu, takže vás rádi úkolují i v pozdních hodinách. Je proto důležité si nastavit pravidla, která budete sami respektovat.

Důležitá je organizace

I při práci z domu je důležité, abyste oddělili práci a soukromý život. Určitě si neberte notebook do postele. Vyhraďte si doma místo, které bude určené hlavně na práci, a pracujte jen z tohoto místa. Stanovte si pracovní dobu, klidně i na etapy, a drže se jí.

Zdroj: https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-10-04/german-companies-plan-office-cutbacks-as-remote-working-sticks?srnd=premium-europe#xj4y7vzkg

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz