Článek
Internetový obchod CZC, který se stal součástí prodejce Mall Group, jenž v roce 2021 odkoupilo obří internetové tržiště Allegro, jistojistě zavírá. I přes to, že v minulém týdnu Allegro uvedlo, že CZC.cz plánuje dál rozvíjet, pobočky prodejce se od začátku měsíce postupně uzavírají.
„Vážení zákazníci, pobočka bude od 14. 6. 2024 definitivně uzavřena. Aktuálně již na pobočku nelze objednávat zboží - pouze vyzvednout již objednané zboží,“ uvádí CZC.cz na svých webových stránkách u některých prodejen.
Podle serveru GeekBoy se hovoří o možných datech ukončení, buď 1. července, nebo 1. srpna letošního roku. Server se ale odkazuje na anonymní zdroj. Tuto informaci ovšem také potvrdila serveru Novinky.cz zaměstnankyně společnosti Allegro, která dříve zastávala manažerskou pozici v CZC.cz.
V tuto chvíli nám Allegro ani jeden z možných termínů nepotvrdilo, naopak na ohlasy zákazníků zareagovalo překvapivě tiskovou zprávou o tom, že CZC.cz nekončí. Zda dojde k vypnutí internetového obchodu a konečného přesunutí pod internetové tržiště Allegro, kde svůj sortiment CZC již paralelně nabízí, není zatím jasné.
Spojení Electro Worldu a Datartu dostalo zelenou
Česká skupina HP TRONIC spojila síly se slovenskou značkou NAY a prodejny Electro World se změní na Datart. Spojení dostalo od českého Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) i od slovenského Protimonopolného úradu (PMÚ) zelenou a v tuto chvíli nebrání nic tomu, aby transformace značek a vznik nového holdingu NAY-DATART započal.
Skupina HP Tronic již v minulosti převzala obchody Kasa.cz, Euronics, Obchody24.cz a transformovala je ve prospěch internetového obchodu a prodejen Datart. Tržní síla společnosti i nadále roste a v rámci spojení se slovenskou značkou NAY se stává dominantním hráčem na trhu elektroniky.
Slovenský trh s prodejnami Datart se přejmenuje na NAY.
OKAY elektro krachuje a nezvládá finanční problémy. Pouze kampaň?
Společnost OKAY, která prodává elektroniku i nábytek zavírá 4. července všechny své prodejny. Uvádí to stránkách svého internetového obchodu a lákají na „likvidační ceny“.
Podle serveru Zive.sk se společnost potýká s finančními problémy a opravdu má v rámci úspor v Česku a na Slovensku uzavřít některé své prodejny. Již několik měsíců se snaží společnost najít vhodného investora. Ovšem oslovené prodejny vyvrátily to, že by mělo dojít trvalému uzavření a tato „akce“ má trvat jen pár dní, než prodejny znovu otevřou.
Jedná se jen o nekalou kampaň? Společnost OKAY se v minulosti setkala s velkou kontroverzí v rámci klamání zákazníků ohledně slev či dostupnosti zboží. Nejedná se o první takovou kampaň, kdy některé prodejny oznámily uzavření k určitému datu, ale po několika dnech opět otevřely.