Článek
Před několika dny spustil internetový obchod Alza.cz marketingovou kampaň, v rámci které nabízí zákazníkům vyřízení reklamací zboží zakoupeného u Mall a CZC. Samotná kampaň směřuje na rychlejší vyřízení celého reklamačního procesu, ovšem dočasně a s řadou podmínek. Ohlášené reklamace totiž nejsou zákonné.
Netrvalo dlouho a Alza tuto marketingovou kampaň po pár dnech dočasně pozastavila. Její vlastní články k této kampani již nejsou veřejné a k nabízené službě Alza sdělila, že tak činí na základě předběžného opatření vydaného Městským soudem v Praze.
Městský soud v Praze vydal předběžné opatření a službu prozatím nabízet nemůžeme. Stojíme si za svým a budeme se bránit všemi právními prostředky, co nejrychleji to půjde.
Obchodní skupina Allegro se začala bez váhání bránit a v tuto chvíli není zcela jasné, zda a v jaké míře se internetový obchod Alza.cz rozhodne proti své konkurenci zbrojit. Mnoho expertů však tuto kampaň bere za zcela agresivní a hraničící s etikou. „Myslím, že Alza vycítila svou šanci profitovat na změnách, které probíhají ve skupině Allegro,“ říká marketingový expert Filip Kahoun.
Polská obchodní skupina Allegro začala vstupovat na tuzemský trh začátkem tohoto roku, když se připravovala na akvizici internetových obchodů Mall Group a kurýrní služby We Do. Během května obchodní skupina v Česku spustila také on-line tržiště Allegro.cz, čímž svůj podíl na trhu ještě posílila.