Článek
Jenže nežijeme v ideálním světě. Spíš naopak. Jak převézt, obelstít, okrást a zmanipulovat ostatní tak, aby náklady byly co nejmenší a zisk co největší? Reklama a její klamání lidí v oblasti zdraví, potravin, životního prostředí, je toho velkým důkazem.
Můžeme věřit čemukoliv, co nám vnucuje reklama horem dolem? Nemůžeme. Klamavá reklama neexistuje nebo prostě není nikdy nijak postihována a zakazovaná. Zázraky na počkání jsou všude. Jedinou rozumnou možností je zkušenost vlastní a ověřených lidi. Aby to ovšem bylo mnohem složitější, tak jsme jako lidi každý jiný, takže, co vyhovuje a pomáhá jednomu, nemusí pomáhat a vyhovovat druhému.
Podvody jsou a budou co lidstvo existuje. Vždycky chce někdo víc na úkor ostatních. Ale nakonec si ubližujeme vzájemně a vlastně ani o tom moc nepřemýšlíme. Necháme se balamutit možná i z pohodlnosti, protože bychom s tím museli něco dělat. Musíme si kupovat šmakulády a být pak z nich nemocní? Nemusíme. Můžeme se víc zajímat o to, co je nám doporučováno? Ano, jde to! Jaký je skutečný obsah léčivých látek? Jaká je zkušenost s nabízeným produktem? A třeba i to, kdo ho vyrábí? Nikoliv jaký obchodní zástupce byl šikovnější v domluvě s lékařem, lékárníkem, prodejnou zdravé výživy, dokonce drogériemi…
Kdybychom se k sobě chovali opravdu férově, to bylo na světě hned krásněji. Tak aspoň sami k sobě, svým rodinám a přátelům. Někde se začít musí. I víc přemýšlet a nenechat si všechno líbit.