Hlavní obsah
Názory a úvahy

Valorizace důchodů a očekávání důchodců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ANO argumentuje nesplněným očekáváním důchodců ohledně valorizace důchodů v roce 2023.

Článek

Jsem již téměř dva roky příjemcem starobního důchodu. Měl bych tedy mít zájem o výhru ANO ve sporu s vládou, který řeší nyní ústavní soud. ANO argumentuje, že my důchodci jsme očekávali valorizaci dle klíče z roku 2022 a tedy jsme byli vládou v našich očekáváních zklamáni. Je to jeden z hlavních argumentů proti změně valorizací starobních důchodů. Mohu zcela jasně prohlásit, že já jsem zklamán nebyl, a i když nejsem ekonom, sleduji politiku a vývoj schodku státního rozpočtu, který mimochodem nesmyslně akceleroval Babiš v posledních dvou letech svého premiérství. Bylo zcela jasné, že musí přijít zásah do valorizací, očekával jsem spíše, že valorizace budou v roce 2023 zcela zrušené, protože můj důchod v roce 2022 slušně narostl, mnohem více než mzdy v soukromém sektoru. Proto pokud někdo očekával v roce 2023 valorizaci dle pravidel platných v roce 2022, prokázal pouze špatnou orientaci v hospodaření státu. Doufám, že ústavní soud argument ANO správně vyhodnotí. Je to stejné jako kdyby někdo rezignoval v mládí na vzdělání, ale očekával v dospělosti skvělou kariéru v nadnárodní firmě. Právník zastupující ANO by jistě vymyslel, proč to mohl oprávněně očekávat, ale my neprávníci tušíme, že zdravý rozum říká něco jiného.

Miloš Paclt

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám