Hlavní obsah
Lidé a společnost

Zrušení kontroly lidí na Hradě neproběhlo. Z jedné strany je nedůsledná a z druhé žádná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Miroslav Strnad

Pokud si dobře pamatuji, prezident Pavel se před volbami zavázal zrušit kontroly turistů při vstupu do areálu Hradu. S odůvodněním otevření se veřejnosti bez zbytečných omezení. Kontroly však stále probíhají. A jakým způsobem, zůstává rozum stát.

Článek

Přicházíme k areálu Pražského Hradu směrem od západu - od Lorety, míjíme sochu Tomáše G. Masaryka a šipka s nápisem na bráně před nádvořím nás stejně jako za zemanovské éry nabádá projít kontrolou. Aha, pomyslel jsem na sliby o volném průchodu a kam je odvál čas.

Nevzhledné kovové rámy sice zmizely, znudění policisté nebo vojáci, či jaká pozice to je, zůstali. To, co mě přimělo se podělit se čtenáři, právě přichází. Absurdita, nesmyslnost celého procesu je do očí bijící. Vyzvou vás k otevření tašky. Máte klasicky batoh, kabelu, kabelku. Mnohdy hodně kapes. Já otevřel hlavní kapsu kabely. Chlápek se sotva nahnul a s konstatováním dobrý mě pustil do areálu. Aha. Moje kabela má další nejméně tři prostory pod zipem. Na ty nedošlo. Moje bunda a kalhoty mají spoustu kapes. Na stole ležel ruční rentgenovač. Na ten nedošlo. Aha.

Když jsme opouštěli areál u Daliborky, opět jsme procházeli kontrolním místem. Postávali zde dva - policista a voják. Směrem dovnitř proudily davy lidí a - hleďme - bez jakékoliv kontroly. Aha. Absurdita číslo dvě.

A tak jsem si cestou k metru pokládal otázky. Jaký význam má polovičatá kontrola? Jaký význam má, že z jedné strany Hradu vás kontrolují a ještě absurdně a z druhé strany nikoliv? Proč tedy nejsou kontroly na obou stranách a řádné nebo nebyly úplně zrušeny? Na co platíme z našich daní zbytečné hradní aparátčíky? A proč prezident Pavel nedodržel slib?

Jen na poslední otázku mám odpověď. Dle ověřených informací nerozhoduje o kontrolách turistů na Hradě prezident, nýbrž policie. A ta kontroly rušit neplánuje. Prezident tedy sliboval řešit něco, co není v jeho kompetenci, čím si nemohl být jistý. Možná se i snažil to s policií vykomunikovat, nevím. Nicméně slibovat něco, o čem musel vědět, že nezávisí čistě na něm, nejspíš neměl. Ale když se tak rozhlédneme po světě politiky, tak jeho malý slib v moři velkých slibů vlastně zaniká.

Pokud tomu, co jsem objektivně popsal, někdo rozumíte, prosím o vysvětlení do diskuze. Že by v tom ale našel někdo smysl a logiku, pochybuji.

Anketa

Měly by být lidé před vstupem do areálu Hradu zkontrolovaní?
Ano.
33,3 %
Jen podezřele vypadající.
0 %
Ne.
66,7 %
Nevím.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 24 čtenářů.

Zdroj:

https://echo24.cz/a/HjNNt/zprava-domaci-kontroly-na-prazskem-hrade-policie-zruseni-prezident-pavel-zeman-rakusan-bezpecnost

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz