Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Lidl Outlet v Praze k mojí velké radosti končí, konečně si v tamním centru opět v klidu nakoupím

Foto: Pixabay

Ilustrační foto.

Nákupní zóna ve Štěrboholech patřila k mým nejoblíbenějším a pravidelně navštěvovaným. To se ovšem změnilo s příchodem Lidl outletu a nakupovat se zde prostě již nedalo. Zprávu o přesunu tohoto obchodu na Moravu tedy velmi vítám.

Článek

Do obchodního centra v pražských Štěrboholech jsem dříve jezdíval nakupovat nejraději. Ač nepatřím k milovníkům nakupování a do nákupních center zavítám jen málokdy, přeci jen se člověk musí minimálně najíst, postarat se o hygienu svoji i svého příbytku, případně pořešit potřeby svého domácího mazlíčka. Bydlím náhodou ve vedlejší pražské čtvrti, kde takové nákupní možnosti nemáme a místo, které nabízí hned dva moje oblíbené supermarkety, drogerii, zverimex, domácí potřeby i malou pekárnu a je vzdálené pouhých deset minut autem pro mne bylo na rychlý nákup zcela ideální. Víte, nemám vůbec rád krytá nákupní centra. Do obchodů je to tam daleko a člověk se dost nachodí, což mi třeba v přírodě nevadí, ale nákupy chci mít co nejdřív za sebou. Prostor v nich bývá velmi přetopený, vzduch jakýsi divně vydýchaný a mě se tam vždy po chvíli udělá nevolno, takže když to není nutné, nejezdím tam. Tedy posledním plusem štěrboholské zóny pro mne byly vstupy do obchodů zvenčí a tím i celkový komfort a rychlost nákupů.

Vše se pro mne osobně bohužel změnilo od doby, kdy zde Lidl otevřel svůj outletový výprodejový obchod. A to natolik, že jsem sem musel přestat jezdit a čekaly mne daleko delší cesty za nákupem do centra ve vzdálených Měcholupech nebo jsem nakupoval v samostatně umístěných obchodech sice blíž k domovu, ale s podstatně větší časovou dotací. Posílil jsem tedy online nákupy, ale nevyhovuje mi pořizovat si zboží jen přes internet a čas od času prostě z různých důvodů preferuji klasické kamenné obchody. Najednou mne to ale stálo více času a námahy a s nostalgií jsem vzpomínal na svůj nejoblíbenější štěrboholský nákupní cíl.

Co se tedy po otevření Lidl outletu stalo, že jsem sem musel přestat jezdit? Prvním a zásadním problémem se stalo parkování. Tato obchodní zóna nemá parkovací kapacity příliš velké, ale vždy se místo našlo. Najednou ale zaparkovat nebylo kde. Obrovský nával zákazníků parkoviště zcela vytížil, ale žádná nová místa nepřibyla, nebylo kde je postavit. A pokud jedete nakoupit, zejména když nákupy berete stylem jako já, chcete prostě bez problémů zaparkovat a jít. Najednou mne tedy čekalo objíždění a čekání, než se něco uvolní. A to se opakovalo pravidelně, jelikož zájem lidí o Lidl výprodeje neklesal.

Druhým problémem byli samotní lidé. Obecně nemám v oblibě lidmi narvané obchody a dříve zde nebyly. Nyní najednou ano. Zákazníci Lidl outletu šli samozřejmě nakupovat i jinam a to enormní množství lidí mi nedělalo dobře. A projevil se i aspekt chování těchto lidí, které připomínalo divokou zvěř. Ani jsem nemusel do Outletu vstoupit, stačilo mi, co jsem viděl a slyšel zvenčí. Venkovní fronty, strkanice, hluk, křik, to pro mě nebylo nic příjemného. Hádky a handrkování o zlevněné „poklady“ byly slyšet dokonce až zevnitř.

V neposlední řadě se zde rapidně navýšil podíl nakupujících z nízkých sociálních vrstev a s tím související jejich obtěžující chování po celém nákupním centru, které jsem neměl zapotřebí snášet. A když jsem po třetím pokusu v klidu si nakoupit přišel ke svému vínovému vozu a měl jsem na něm modrý šlinc od bezohledně odjetého auta vedle, definitivně jsem se rozhodl zde své nervy už více nešponovat a od té doby jsem se tu neukázal. A dost možná jsem nebyl sám.

Tedy není divu, že mne zpráva z posledních dní o tom, že zde v červnu Lidl outlet skončí a přesune se kamsi na Moravu, velmi potěšila. A těším se, až si sem znovu začnu jezdit na pohodu nakupovat. Předpokládám, že uvolněný prostor zaujme nějaký „normální“ obchod, kam nebude jezdit tak enormní počet zákazníků a vše se tak vrátí do starých klidných kolejí.

Pokud bych si mohl dovolit zaspekulovat, nemyslím si, že pravým nebo jediným důvodem, proč zde outlet zvedá krovky a odlétá pryč, je vypršení nájemní smlouvy po půl roce. Však kontrakty se obnovují a jiné obchody se běžně po půlroce neruší. Ale prostě a jednoduše se ukázalo, že takový typ obchodu není vůbec vhodný do menšího obchodního centra s omezeným počtem parkovacích míst. A určitě bych za sebe doporučil, aby Lidl na Moravě outlet otevřel v samostatně umístěném prostoru s vlastní a velkou parkovací zónou. A neudělal stejnou chybu jako v Praze, kde se minimálně mě tento koncept prostě neosvědčil.

Není důvod nepředpokládat, že na Moravě se masové nájezdy nebudou opakovat a opětovné umístění u jiných obchodů a s nedostatečným parkovištěm by bylo opět kontraproduktivní. Však si třeba jen stačí představit, jak by asi dopadlo obchodní centrum, kde by se otevřel populární švédský nábytkový řetězec, který běžně stojí samostatně a parkovacích míst má jen pro sebe přehršle. Inu dopadlo by stejně jako to štěrboholské.

Milí Moraváci, užijte si tedy brzy novou nákupní možnost, já vám ji tedy ale vůbec nezávidím.

Anketa

Souhlasíte s umístěním Lidl outletu na Moravě mimo některé stávající obchodní centrum?
Ano
12,5 %
Ne
12,5 %
Nevím / Je mi to jedno
75 %
Celkem hlasovalo 8 čtenářů.

Autorský komentář s podporou zdroje https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/lidl-outlet-sterboholy-presun.A250423_134109_ekonomika_vebe

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz