Článek
„Dopis“, který tento pán skrze noviny poslal pirátskému náměstkovi pro dopravu Zdeňku Hřibovi, je typický projev hysterie středního managementu v médiích. Prostě jezdí pořád někde autem a stojí v koloně, až se jednou naštvou, přiběhnou do redakce a pěkně začnou rozdávat úkoly, aby všichni najednou psali o tom, jaká je zácpa. To, že oni sami jsou ta zácpa, je rozhodně nenapadne.
Tak konal i pan Pokorný a opravdu bravurně zhmotnil svou frustraci z toho, že musí sám v autě sedět v koloně, kterou mu zlomyslně nachystal onen jedovatý Hřib. Postěžoval si také, že musí po cestě svého bydliště každý den míjet další brutální útok na motoristy v podobě Dvoreckého mostu, na který NEBUDOU MOCT AUTA. Možná kdyby tam mohly stát v zácpě, hned by bylo líp, jak říká bývalý majitel jeho novin. Neopomenul ani onen hřibovitý mor v podobě pruhů pro autobusy, což není nic jiného než otevřené vyhlášení války všem točvolantům.
Kolik stojí minuta v zácpě?
Nejnosnější myšlenka je ovšem opravdu na úrovni duševního giganta. „Čas lidí, kteří jedou autem, což jsou třeba byznysmeni, je obecně drahocennější než čas lidí, co jedou sockou,“ napsal doslova.
Myšlenku dne vám přináší editor Mladé fronty Dnes Jakub Pokorný pic.twitter.com/TRYtLjfZRY
— Luděk Vainert (@LudekV) April 8, 2025
Když postoupil ve firemní hierarchii na post editora, nabyl asi dojmu, že je najednou součást jakési lepší společnosti. Vyšší vrstvy, která má nárok na lepší služby. I když by se dalo spekulovat o tom, že post editora taky možná dostal proto, že už tam nikdo jiný nezbyl. Není úplné velké tajemství, že v MF DNES už moc nikdo pracovat nechce. Stejně jako je opravdu prestiž být nadřízeným redaktorů, co posílají 106ky s tím, že „plní roli hlídacího psa demokracie“, aby pak mohli psát pamflety o tom, jakým autem si jezdí nějaký ministr nebo kolik dostal někdo na úřadě na odměnách.
Nicméně očividně pocit, že jsem někdo, jehož čas je drahocenný, vede k zajímavým myšlenkám.
Zavedeme jízdní pruhy pro bohaté?
Teď se nabízí otázka, jak by se to teda mělo řešit? Co třeba zavést jízdní pruhy pro ty, jejichž čas je drahý. Mohli bychom mít třeba sociální skóre jako v Číně, které bude permanentně sledovat, jak moc bohatí a důležití lidé zrovna stojí v zácpě.
Na silnici by pak byly závory, které vpustí do toho lepšího pruhu jen pány byznysmeny s hodinovou sazbou od 1500 korun. Když se budou blížit ke křižovatce, bude hned padat zelená, protože jinak by mohli nestihnout odpolední call se Šanghají.
Autobusy pro chudé
Propojit by se to dalo i s MHD. Když bude v autobuse dostatečný sociální kapitál, tak pojede rychleji. Když tam pojede chudoba do fabriky, nikam se nežene a klidně dá přednost SUV s trophy wife, která zrovna musí na nehty v centru Prahy. K pásu totiž nikdo nemusí dojet včas. Teď je otázka, jestli má pan Pokorný dostatečný příjem, aby si takové benefity mohl užít. Možná by mu pak nezbylo než třeba jezdit vlakem. Ostatně MAFRA sídlí asi tak deset minut chůze od nádraží.