Článek
Nejspíše si myslíte, že toto obchodní odvětví není příliš rozsáhlé, ale jen v Evropě je na příští rok výhled výnosů z tohoto trhu okolo 8 miliard dolarů. A v celosvětovém měřítku se odhaduje, že se ze současných 74 miliard za rok zvýší do roku 2027 na 108 miliard USD. Tak to nejsou vůbec malé peníze a je jasné, že k dosažení vytyčených cílů je zapotřebí investic do nových technologií, mediální popularizace, do podpory akceptace sexuálního zkoumání a uznání lesbických, bisexuálních, gay, transgender a queer komunit, iniciativ k povzbuzení užívání sexuálních hraček a kampaní pro zapojení etnických skupin a popularizací časné diskuze na toto téma v rodinách. Tyto body se objevují ve všech běžně dostupných marketingových analýzách tohoto odvětví. Různé vládní iniciativy zaměřené na poskytování kvalitní sexuální výchovy také vedou ke zvýšené poptávce po produktech sexuálního blaha a investoři jásají a jistě jim odsypávají něco ze svých nehorázných zisků. A nejen jim, politikům, kteří je podporují také.
A co my obyčejní lidé, zeptal se nás někdo, zda o to máme zájem? Ne, my jsme to jen proto, aby nás vyždímali z peněz a vyčerpali pomíjivou marnivostí. Vůbec netvrdím, že člověk sex nepotřebuje ale nemyslím si, že je zdravé, aby ho do něj někdo postrkoval. A obzvlášť malé děti, které jsou už tak vyčerpané ze všech školních povinností, kroužků a domácích prací.
Samotný fyzický akt, ať už v páru, skupině, či o samotě až tak vyčerpávající není. Mnohem více únavné je sexuální snění, fantazie, do kterých nás vše výše zmíněné tlačí. Myslím, že si to může hezky ukázat na příkladu s počítačem. Běžné denní činnosti, rekreační sporty, a tedy i fyzická sexuální aktivita by se dala přirovnat k běžným programům, jak je prohlížeč, textový editor, kalkulačka a třeba Fortnite, kde toto vše může naráz běžet na obyčejném levném počítači s nízkou spotřebou elektrické energie. Fantazie je ovšem něco jiného, tu bych přirovnal k virtuální realitě generované v reálném čase a myslím si, že počítač, který by to svedl nemá doma nikdo, protože potřebuje neuvěřitelný výpočetní výkon a odpovídající objem elektrické energie. A pokud jsou k takovém snění povzbuzovány velmi mladé děti, tak jasné, že už nemají dostatek energie na učení se, sporty a nezmůžou se na nic jiného, než je tupé sledování videí s myslí bloudící od robertka k nafukovací panně.
Další věc, která vyplývá z těchto tržních rozvah je, že převládajícími zákazníky jsou stále muži, tudíž v následujících letech budou kampaně směřovat především k ženskému pohlaví. Firmy které se v této oblasti angažují v Evropě jsou to tyto: LifeStyles, KarexBerhad, Church & Dwight, Reckitt Benckiser, Diamond Products, Okamoto, BeateUhse, Beijing Aimer, Bijoux Indiscrets, Billy Boy, BioFilm, BMS Factory, Bodywise, Cumming, CalExotics, Calvin Klein, Convex Latex, Cosmo Lady, Cupid Limited, Doc Johnson, Eau Zone Oils & Fragrances, European Lingerie Group AB (ELG), Embry, Empowered Products, Fuji Latex, Good Clean Love, Guy & O'Neill, Hathor Professional, HBM Group, HLL Lifecare, ID Lubricants, Innova Quality, InnovusPharma, IXu, L Brands, La MaisonLejaby, La Perla, LELO, Live Well Brands, Lovehoney Group, Mayor Laboratories, MD Science Lab, MTLC Latex, Orient Industry, PHE, pjur Group, Sagami Rubber Industries, Sensuous Beauty, Shandong Ming Yuan Latex, Shanghai Dahua Medical Apparatus Co., Silk Parasol, Sliquid, StaySafe Condoms, STRATA Various Product Design, Suki (OhMiBod), Thai Nippon Rubber Industry (TNR), The Yes Company, Tianjin Condombao, Topco Sales, Trigg Laboratories, Triumph, Veru Healthcare, XR Brands.
S časným sexuálním rozvojem se také pojí užívání drog, ať už legálních či nelegálních, protože co si budeme povídat, k opravdu mimořádným výkonům je třeba jak stimulace, tak také částečného znecitlivění…