Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bojoví psi zabíjí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Kdy se uzákoní přísnější podmínky pro držení bojových plemen, je otázka, která je jistě na místě.

Článek

Už delší dobu myslím na to, kdy se ve sněmovně začnou řešit i tak důležité věci, mezi které patří držení psů bojových plemen. Určitě se teď mnoho držitelů psů jako např.pitbul ohradí, že jejich pes je zlatíčko, který nikomu neublíží apod. Ale nikdo nikdy neví, co psa může popadnout, a pokud se rozhodne zaútočit takové plemeno, určitě mohou být následky mnohem závažnější než např. u nějaké čivavy.

O případech, kdy bojové plemeno zabilo v rodině malé dítě či roztrhalo starou paní, která šla jenom kolem, jsem slyšela a bylo mi z toho dost těžko. A tyto útoky se dějí stále.

Můj názor proto je bojová plemena buď zakázat, nebo zavést k jejich držení velmi přísná pravidla a za ublížení i vysoké tresty pro majitele, kteří nedbají na bezpečnost druhých.

Když jsem kdysi jednoho majitele pitbula upozornila, ať dá svému psovi vodítko či košík, dopadlo to tak, že na mě svého psa poslal. Naštěstí jsem stála u vchodových dveří, které jsem si rychlostí blesku odemkla, jinak nevím, jak by to dopadlo. Další můj přítel mi nedávno sdělil, že kdysi jeho pes napadl snad čtyři psy, tři z nich útok nepřežili.

Foto: Pixavay

Pixabay

A má otázka zní. Není už načase něco v tomto zákoně změnit, páni poslanci?

V mnoha zemích je už mnoho plemen zakázáno, či jsou podmínky držení velmi přísné. Proč tedy ještě u nás ne?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz