Hlavní obsah
Příběhy

Hádal jsem se s průvodčím, proč mám neplatný lístek. Nakonec sklopil uši a odešel

Foto: Freepik

Průvodčí mě načapal s neplatnou jízdenkou. Nakonec mě nechal jet a radši beze slova odešel.

Článek

Taky mi vadí, když někdo jezdí načerno a nekoupí si jízdenku. Proto mi přijde v pořádku, že v MHD chodí revizoři a ve vlaku jsou průvodčí. Vadí mi ale, když si koupím lístek a někdo mě má za černého pasažéra jen proto, že je ten lístek zneplatněný, protože jsem nestihl jet v čase na něm uvedeném. Ale za to já nemohu.

Integrovaný systém

Když si kupuji lístek na vlak, mám dvě možnosti. Buď klasický, který platí celý den, až do posledního vlaku. Nebo si můžu koupit lístek v rámci integrovaného systému, který platí na různé druhy přepravy, a navíc je levnější. Takže je jasné, že sáhnu po něm. Má ale jednu nevýhodu: nemá časově neomezenou platnost. Je třeba dodržet čas, který je na něm uvedený. A po tomto čase už bych neměl cestovat.

Chápu to, pravidla jsou jasná, ale problém může nastat, když si lístek koupím s předstihem a potom nastanou problémy při odjezdu. To se mi právě teď stalo, a ne svou vlastní vinou jsem nastupoval do vlaku s jízdenkou, která nebyla platná.

Váš lístek neplatí

Přijdu na nádraží, lístek už jsem měl koupený už od příjezdu, abych potom neztrácel čas. Jezdím takhle pravidelně a vím, že to časově stihnu. Ale dneska mi štěstí nepřálo, můj spoj měl zpoždění – a to dobrých čtyřicet minut, podle tabule. Tak jsem čekal, až jsem se nakonec dočkal. Vlak přijel, mohl jsem nasednout a jet. Vůbec jsem si v tu chvíli neuvědomil, že vlastně jedu s lístkem, který už neplatí.

Takže nastoupím do vlaku, sednu si a najednou slyším, jak jde průvodčí. Vytáhnu lístek, podám mu ho, on naskenuje kód na svém zařízení a hned hlásí, že lístek je neplatný. Že mu skončila časová platnost a že tedy jedu načerno. A že si musím lístek koupit u něj, a samozřejmě s přirážkou za to, že ho kupuji ve vlaku.

To není můj problém

Teď teprve mi došlo, co se stalo. Kdyby jel vlak, jak má, přesně, tak tyhle problémy nemám. Ale vlivem čtyřicetiminutového zpoždění platnost lístku vypršela. Takže jsem se začal bránit: že v žádném případě nic kupovat nebudu. Já lístek měl, v pořádku, platný. A to, že jel vlak později, než měl, není můj problém. Na to já nebudu doplácet, nebudu si kupovat znovu stejný lístek a už vůbec nebudu platit přirážku.

Průvodčí to na mě znovu zkoušel, že musím, nebo mě nechá vysadit. Tak říkám, že klidně, ale ať si na to zavolá policii, že já dobrovolně nevstanu a nepůjdu. Tak se na mě podíval a když zjistil, že to myslím opravdu vážně, začal dělat, jako by nic, a odešel dál do vagónu k jiným cestujícím. A bylo vyřešeno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Reakce na článek

  • Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

    Sdílejte s lidmi své příběhy

    Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz