Hlavní obsah
Finance

„Podobné rychlokvašky můžou hned zkrachovat,“ proto raději vyhazuji peníze

Foto: Freepik

Proč platím víc, než musím? Protože za to dostávám určité jistoty a mám mnohem klidnější spaní.

Článek

Úspory? Ty jsou samozřejmě správné. Ale za jakou cenu? Hnát se bezhlavě za nejnižší cenou není rozumné. A je úplně jedno, jestli si sjednáváte dodávky energií, nebo něco kupujete na internetu. Mít možnost ušetřit pár desetikorun, stovek, nebo možná i tisícovek je na první pohled fajn, ale na druhou stranu to přináší mnohá rizika.

Jak zaujmout? Cenou

Jak má dnes nějaká nová firma zaujmout, jak má získat zákazníky? Reference nemá, hodnocení nemá. Jediné, co jí zbývá, je lákat na nízké ceny. Na to lidé pochopitelně slyší. A je to vcelku jednoduchý marketing. Kdo chce ušetřit, kdo nechce platit víc, než musí, ten si firmu dříve nebo později najde právě proto, že nabízí nejnižší ceny.

Nabízí se tedy využít jejích služeb. A opět, je jedno, jestli jde o dodávku elektřiny, plynu, nebo o nějaké zboží či služby. Když visí ve vzduchu úspora, málokdo odolá. Ale pak se nesmí divit, že prodělá víc, než ušetřil. Ano, i to se stává.

Podobné rychlokvašky mohou hned zkrachovat

Nic proti nově vznikajícím firmám – držím jim palce. Každá konkurence je ku prospěchu nám, zákazníkům. Mohou se snižovat ceny, mohou se zlepšovat služby a podnikatelé mohou mít větší potřebu chovat se prozákaznicky.

Jenže je tu i druhá strana mince. Podobné rychlokvašky mohou velmi rychle zkrachovat. Vstup do odvětví se jim nepodaří, obraty a zisky nebudou takové, jak se očekávalo, a ony velmi rychle „zavřou krám“. A koho se to nejvíce dotkne? Přece samotných zákazníků.

Proto raději vyhazuji peníze

Samozřejmě, že zkrachovat může i velká firma. Typickým příkladem z poslední doby je řetězec Okay. Není to však tak časté jako u těch malých. A hlavně, je velká šance, že větší společnosti někdo nakonec vezme pod svá křídla. Nebo se dvě firmy spojí, jako v případě Electro Worldu a Datartu. Ale že by někdo kupoval nebo slučoval nějakou malou no-name společnost? To rozhodně ne. Ta prostě skončí.

A proto raději „vyhazuji“ peníze – raději platím víc, abych měl určité jistoty. Abych si byl jistý, že když někde koupím zboží, budu ho mít stále kde reklamovat. Abych v případě krachu neskončil s energiemi na spotovém trhu, jako klienti Bohemia Energy. Abych měl jistotu, že mi prodejce nepošle jenom cihlu nebo že mi v případě vrácení zboží pošlou zpět peníze.

Držím palce

Sice začínajícím podnikatelům držím palce, ale nikdy nebudu ten, kdo by je v začátcích podpořil. Nemám problém dát si v nové restauraci jídlo či kávu v čerstvě otevřené kavárně. Ale objednat si něco z nového e-shopu? Nechat si udělat rekonstrukci od neznámého řemeslníka bez referencí? Sjednat si pojistku u neznámé pojišťovny nebo si nechat dodávat energie od někoho, o kom jsem v životě neslyšel? To ne. Ale vy ostatní si klidně dělejte, co uznáte za vhodné.

Anketa

Kupujete vždy jen to nejlevnější?
Ano, kupuji
0 %
Ne, nekupuji
100 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.

Zdroj:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-retezec-s-elektronikou-okay-zkrachoval-nepomohlo-ani-zavirani-prodejen-271542,

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-z-ceska-zmizi-electro-world-vse-maji-v-rukach-slovaci-rika-majitel-250369,

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-posledni-dilek-pisarikovy-bohemia-energy-padl-amper-market-uz-nedodava-259337

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz