Hlavní obsah
Názory a úvahy

Za dobrý skutek jsem místo poděkování dostal „Tlustým“ páskem přes ústa

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Chtěl jsem pomoci firmě v problémech. Můj dobrý skutek byl po zásluze potrestán. Cítím se jako hlupák, který naletěl na líbivé řeči.

Článek

Rád podpořím lokální podnikatele. Rád si koupím něco, co nebylo vyrobené v zemích třetího světa, ale u nás. S jistotou kvality, s možností, že za každým kouskem zboží je nějaký příběh. A jeden takový příběh začalo psát i Brašnářství Tlustý.

Pomoc! Insolvence

Začalo to vzkazem, výzvou, kde Brašnářství Tlustý žádalo veřejnost o pomoc. Prý je doslova krok od insolvence. Tahle informace s objevila nejenom na oficiálním Facebook profilu firmy, ale proběhla i řadou médií. Zpráva se jevila jako opravdu naléhavá, upřímná, pravdivá.

Tak jsem pomohl

Uznávám, že vzhledem k cenám nejsem úplně cílovou skupinou. Nejsem ten, co by si za normálních okolností koupil opasek, který stojí přes 2 000 Kč. Naléhavost zprávy o možném bankrotu a také aktuální třicetiprocentní sleva mě však přesvědčili, že koupí udělám správnou věc. Pomůžu dobré firmě v problémech a zároveň si koupím pásek, který by mi měl vydržet až do konce života. A tak jsem utratil svých 1 680 Kč.

Byl to dobrý nápad?

Pár hodin po koupi už jsem začal pochybovat, jestli jsem se nenechal zaslepit emocemi až moc. Pokud je firma v problémech a potápí se, budu mít jistotu, že mi objednané zboží skutečně dodá? Nu, doufal jsem, že tomu tak bude.

Na mysl mi vyvstaly i další věci. Teď sice firmě jako zákazníci pomůžeme, uděláme jí kšeft, dáme jí zakázky na následujících několik měsíců. Ale co bude dál? Možná jsme ten bankrot jenom pomohli odsunout na pozdější dobu, určitě jsme ho našimi impulsivními nákupy nevyřešili.

A ono je to jinak

Druhý den se dozvídám informaci, která mě doslova šokovala. Tak žádný možný rychlý krach, žádná insolvence. Jenom slabší období, kdy by firma chtěla více zakázek, než má. Vyložená bouda na každého z nás, kdo se rozhodl pomoci. Jak mě to naštvalo, nemusím do detailu rozepisovat. Mluví se i o tom, že se firma Brašnářství Tlustý dopustila nekalé praktiky, možná i podvodu. Souhlasím, já se cítím podveden. Dostal jsem pořádně Tlustým páskem přes ústa.

Negativní reklama, taky reklama?

Hned jsem si vzpomněl na známé klišé, často omílané pořád dokola. Ne, následující měsíce to asi nepoznáme, firma má od nás, hlupáků, zakázek dost. Ale co bude po tom? Přežije firma i další období, bude se jí dařit. nebo jí tento švindl dostane do podnikatelského hrobu? Já tipuji, že insolvence bude nevyhnutelná.

Tohle jednání musí každého rozumně uvažujícího člověka, který má a chce dát dvojku za pásek nebo 30 tisíc za aktovku, prostě musí od jakékoliv budoucí koupě odradit. Etika v byznysu musí existovat a vše má své meze. Tohle byla ukázka nikoliv překročení, ale doslova přeskočení jedné takové.

Anketa

Koupili jste si po výzvě Brašnářství Tlustý jejich zboží?
Ano, bylo zakoupeno
1,2 %
Ne, nebylo zakoupeno
79,8 %
O výzvě nic netuším
19 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 243 čtenářů.

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-brasnarstvi-tlusty-a-spol-deli-dny-od-insolvence-zakazniky-prosi-o-nakup-zbozi-40483187, https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-sef-brasnarstvi-tlusty-a-spol-se-dopustil-nekale-praktiky-ne-li-podvodu-hodnoti-pravnici-40483456

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz