Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Rozchod číslo 13

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: nejsem Vostrá

Jak prožívá rozchod 35 letá bezdětná žena? A kolik jich ji ještě čeká ? Jak se poučit? A jde to vůbec?

Článek

Tak tohle je můj osobní rekord. Tenhle kluk se se mnou rozešel po 2 měsících.

Rozuměli jsme si v mnoha věcech a zdálo se, že jsme pro sebe stvoření. Stejné názory, totožně srovnané hodnoty, vize do budoucna a v neposlední řadě skvělý sex… ALE.

To ALE! Někde se to zase nepotkalo. Strašně často mezi námi docházelo k nedorozumění. Oba jsme již byli tolikrát zklamaní, že jsme zřejmě nevěřili, že to s námi ten druhý myslí dobře. Dostávali jsme se tak do zbytečných konfliktů.

Oba jsme se navzájem obdivovali. I když jsme na tom byli vlastně stejně - náročné zaměstnání, mnoho volnočasových aktivit a záliba v osobním rozvoji a vzdělávání.

Občas to ale vypadalo, že si spíš honíme ego jeden před druhým a navzájem se poučujeme a ponižujeme. Prostě jsme tak měli nastavený obraný mechanismus.

Já si myslela, že mu povídám něco zajímavého a on si myslel, že z něj dělám pitomce a potom zase naopak. Komunikace mezi námi stále více vázla, protože jsme se jeden druhému báli něco říct, aby to opět nebral jako útok.

Ještě vtipnější je, že se nedokázal domluvit obchodní zástupce s řídícím pracovníkem, který má pod sebou cca 200 lidí. My, pro které je komunikace denní chleba, náplň pracovního dne a koníček. Oba jsme prošli několika komunikačními kurzy včetně asertivního jednání. No a pak se pohádáte kvůli tomu, kdo má jak vysoký úrok na hypotéce nebo kudy nejlépe do Chorvatska.

Do léta tedy vstupuji opět jako svobodná, teď už pětatřicítka a není mi z toho vůbec do smíchu. Oči už jsou pár dní vyplakané. Byli jsme spolu krátce, ale to propojení bylo až neuvěřitelné.

Je to děs. Počítám svoje rozchody a opět bilancuji. Minulé vztahy mě spíš poškodily, než abych si z nich odnesla něco dobrého. Násilník, alkoholik, workoholik nebo absolutní flegmatik. To je výčet mužů, ze kterých si asi těžko vezmu ponaučení. Tím mi může být to, že budu obezřetnější v tom s kým se seznamuji. Poznala jsem ale i skvělé muže, kteří mi dali určitý nadhled, touhu se v něčem realizovat nebo jen do mého života přinesli nové koníčky a zájmy.

Nabízí se tedy otázka, proč se mi to děje zase a znova? Co člověk dělá špatně? Nejsem typ, který by věřil na osud nebo karmu. Musím proto hledat vysvětlení někde jinde. Nejde říct, že mám smůlu na chlapy a basta. Chci pracovat s tím, co o sobě vím a co mi lidé říkají. Jak to ale uchopit? Na internetu existuje množství stránek, které právě tohle nabízejí. Zaručují, že si podmaníte každého muže, kterého jen budete chtít. Bude z vás neodolatelná bohyně.

Je to ale smutnější než samotné single ženy, je to obrovský byznys. Video, kde vám žena vypráví, jak se stát pro muže Femme fatale. Návod pro všechny ženy, které lásku hledají nebo se snaží udržet si vztah. Ani tomuhle přece nelze věřit. Kdyby takový ověřený recept fungoval, bylo by to přece příliš jednoduché. Ale některé ženy už jsou zoufalé, a tak to zkusí. Kupují kurzy, knihy, audionahrávky a opět se honí za nadějí.

Já to mám jinak. Vždy, až překonám počáteční bolest, zaměřím se na své nedostatky. Vzpomínám, kde jsem pochybila a kde mám rezervy. Začnu na sobě pracovat a věnuju se tomu abych byla lepší. Ne jen žena, ale lepší člověk. Aktuálně začnu trénovat a studovat různé konverzační jevy. Do mé poslední milostné eskapády jsem byla o svém komunikačním umu přesvědčena. Musím si tedy nyní ověřit, jak to se mnou je. Budu si svoje rozhovory nahrávat a analyzovat. V práci mi to párkrát pomohlo, a tak doufám, že objevím i zde, kdeže to dělám chybu. No a na co se zaměřit dál? Je toho přece spousta, nikdo není dokonalý a stále je co vylepšovat.

A… návštěva kosmeťáku to jistí :-)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám