Hlavní obsah
Nakupování

Alza: dobrý sluha, zlý pán

Foto: Northman

Lákavý široký sortiment, včetně bazarové elektroniky.

Dobrý sluha, zlý pán.

Článek

Lákavé objednání do Alza boxu, s rychlým doručením. Široký sortiment a možnost rychlé reklamace. Na to vše Alza láká své zákazníky. A často je to i pravda a vše proběhne tak, jak má. Objednával jsem u nich několikrát a i reklamoval, vše bez problémů, avšak nutno podotknout, že šlo často o zánovní, bazarové zboží, tam nebyl nikdy problém, protože se jej pravděpodobně potřebovali zbavit a moc nepočítali, že by si toto zboží vůbec někdo koupil, či neodhalil onu chybu, kvůli které je ostatní reklamovali.

Zásadní problém však nastal, když jsem zakoupil nepoužitý, nový telefon. Prodejce uváděl parametry, které ale zařízení rozhodně nesplňovalo. 8GB operační paměti a 256GB interní paměti si rozhodně nepředstavuji tak, že už při nastavování se bude telefon zasekávat. Načítání aplikací bylo pomalejší, než u 3 roky starého 6GB/128GB přístroje, který stál polovinu ceny.

Nezbývalo než zboží reklamovat. Před tímto jsem reklamoval také jeden přístroj ze stejných důvodů. Říkal jsem si, že nemůže být problém. Nicméně rozdíl byl v tom, že minule jsem reklamoval již bazarovku, které nefungoval mikrofon a tak s další reklamací tak nějak počítali.

Jenže teď šlo o nové zboží, které považovali za funkční, a já byl v jejich očích jen mlsoun, který „neví co by ještě chtěl“.

Takže oproti minulé dvoudenní reklamaci tato trvala asi dva týdny, načež mi vznešeně oznámili, že reklamace se zamítá a zboží leží kdesi v Praze na centrále a že přeposlání do Alza Boxu není možné.

Nikdy jsem nezažil, aby se reklamace neposlala zpět na místo odeslání či na adresu zákazníka. Byl to samozřejmě trest za to, že jsem si dovolil reklamovat nové zboží. S jasnou vizí Alzy - abych si to příště již nedovoloval, jinak vzniknou komplikace.

Další věc, jsem přesvědčen, že takto získávají bazarové zboží, které pak prodají znovu pod cedulkou „zánovní“, ne každý pojede do Prahy a ne každého napadne, že se dá věc řešit i jinak.

Po několika e-mailech, kdy jsem jim pohrozil právním poradcem, mě napadlo zkusit vyhledat telefonní kontakt. Samozřejmě s vědomím, že tyto firmy se často schovávají jen za email či dokonce pouze za strojový chat bot.

Stačí zvednout telefon. Dovolal jsem na zákaznickou linku Alzy, kde mi poradce během 3 minut zajistil zaslání zboží zpět na moji adresu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz