Hlavní obsah

Jaképak červené? Vždyť Chorý toho tolik neudělal

Foto: Wikimedia Commons - Richtr Jan/licence CC BY-SA4.0

Tomáš Chorý ještě v dresu Plzně

Do sestavy Slavie se po dlouhé stopce vrátil Tomáš Chorý a hned se zase řešila jeho (ne)disciplína. Ale v zápase proti Dukle nic tak hrozného neudělal. Skoro zaniklo, že jeho výkon vyhrál Slavii zápas.

Článek

Prý dvě červené, říkají někteří. Ano, Tomáš Chorý patří mezi nejzákeřnější hráče v lize, ale jeho přestupky proti Svozilovi ve včerejším zápase tak dramatické nebyly. To bychom už pak museli dávat červené karty všem a za všechno.

Pojďme si Chorého okamžiky rozebrat. Ne však jeho góly, kterými zajistil Slavii vítězství, ale jeho „červené“ střety se Svozilem.

Chorého prsty a Svozilova zadnice

Hned zkraje zápasu navrátilec Chorý ve vápně nevybíravě srazil Svozila. Ten přes slávistického útočníka následně bezmocně přepadl, přičemž vyšpulil zadnici. A toho domácí hráč využil - Svozila „štípl“ do zadku. Nebyl to ale klasický „štípanec“, Chorý při něm totiž prsty důkladně navštívil prostor přesně uprostřed.

Podle pravidel by asi takovému jednání měla odpovídat červená karta, jenže je to nutné? Rozhodčí to neměl šanci postřehnout. Vždyť ostatní aktéři zápasu i diváci se o incidentu dozvěděli až po utkání díky zpomaleným a přiblíženým záběrům. VAR tyto záběry má i během zápasu. Netradiční souboj mezi Chorým a Svozilem měl vidět a možná ho i viděl. Prostě jen nezasáhl. Udělal správně?

Úzkoprse podle pravidel měl VAR intervenovat, ale rozum velí něco jiného. V minulosti, v době, která nebyla přehnaně přecitlivělá a na sportovce všude nečíhaly kamery, by se o Chorého „zásahu“ mezi Svozilovy půlky nikdo jiný kormě nich nedozvěděl. A když už ano, mávlo by se nad tím rukou. Doba se ale změnila.


Chorý a Svozil podruhé

Aby toho nebylo málo, stejná dvojice se o půl hodiny později střetla znovu. Chorý fauloval Svozila u postranní čáry a následně mu šlápl na ruku. Tady už to bylo mnohem víc na červenou kartu. Slávista však viděl jen žlutou.

Kartu červené barvy by podle pravidel měl rozhodčí tasit jen při prokazatelném úmyslu. Chorý se sice po zápase dušoval, že nechtěl na Svozila šlápnout, jako to ale bylo, ví jenom on. Éterem se nese i prohlášení komentátorů zápasu, že Chorý prostě někam došlápnout musel. Mohl si však vybrat kam? To znovu ví jen Tomáš Chorý. Pokud to udělal schválně a ze vzteku na Svozila, nikdo mu to neprokáže.

Podtrženo, sečteno - vychází dohromady tak „půl červené“ za druhý zákrok. Což žlutá karta prakticky je. Ale že měl Chorý být vyloučen hned dvakrát? Vyloučeno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz