Článek
V březnu 2024 jsem zakoupil přes e-shop hodinky PRIM model Slim Pearl Icon za cenu nikoliv lidovou. Již za necelý půl roku, v září 2024, se hodinky poprvé zastavily. Prodejce problém vyřešil výměnou baterie. O dalších deset měsíců později, v červenci 2025, se však závada opakovala – hodinky se opět zastavily. Tentokrát byly odeslány do autorizovaného servisu PMP Quality, který opět pouze vyměnil baterii a konstatoval, že hodinky jsou „plně funkční“. Přislíbil v rámci další reklamace výměnu strojku nebo celých hodinek.
Třetí reklamace přišla v listopadu 2025. Hodinky se nejprve předcházely a poté se začaly zpožďovat. Moje opakované požadavky na výměnu strojku nebo celých hodinek narazily na neochotu servisu problém skutečně řešit. PMP Quality v čele s vedoucí reklamací trvala na svém závěru, že hodinky jsou v pořádku, s odůvodněním, že se závada během jejich „dlouhodobého testování“ neprojevila.
Z mého pohledu jde o klasický příklad formálního přístupu, kdy se servis snaží problém „přecházet“ raději, než jej skutečně řešit. Fakt, že se závada neprojevila během testování v servisních podmínkách, neznamená, že neexistuje. Znamená to pouze, že ji za daných okolností nebyli schopni replikovat.
Když se podíváme na hodnocení produktů PRIM na platformě Heureka.cz, zjistíme, že má zkušenost není ojedinělá. Desítky zákazníků si stěžují na katastrofální výdrž baterie (často pouze 4-9 měsíců místo běžných 2-3 let), časté poruchy a především neochotu autorizovaného servisu reklamace uznat a problémy systémově řešit.
Zatímco PRIM se prezentuje jako kvalitní česká značka, realita je bohužel jiná. Společnost PMP Quality, která nese ve svém názvu slovo „quality“, by měla zvážit, zda by nebylo poctivější toto slovo vypustit a nahradit termínem, který lépe odpovídá realitě, kterou jsem měl možnost poznat.



