Článek
Hidden Through Time 2 Discovery vám dává možnost nahlédnout do tří témat
Některé takto laděné hry se orientují pouze na primitivní práci s obrázky, ale v případě Hidden Through Time 2: Discovery se jedná o komplexnější formát spojený s příběhem, přesněji řečeno se třemi dějovými linkami. Můžete se pustit do kampaně zaměřené na Noir, viktoriánskou éru a sci-fi. Každé z těchto témat přináší odlišné vyprávění a různé postavy, s nimiž se během hry setkáte.
Viktoriánská éra například pracuje s tématem upírů a různých monster, takže se můžete těšit na setkání s výtvorem doktora Frankensteina či hrabětem Drákulou. Fandové jednotlivých témat si díky tomu přijdou na své. Ve všech případech je v Hidden Through Time 2: Discovery před vámi unikátní mapa, plná objektů, které je třeba objevit pro dosažení úspěchu. Počet prvků, které je nutné nalézt, definují jednotlivé scénáře. Vždy se ale jedná o slušnou výzvu pro vaši pozornost. Pátrat budete po žabkách, ptácích či starých kostrách. Většinou je najdete na logických místech.
Svět v Hidden Through Time 2: Discovery často nabízí dva denní cykly, během nichž se v herním světě objevují předměty. Netopýra například během slunečného dne nenajdete, ať hledáte sebevíc. Jakmile ale přepnete na noc, objevíte ho hravě, stejně jako řadu dalších objektů schovaných za denního světla ve svých doupatech. Hledání se může na první pohled jevit jako relativně nenáročné, ale občas dokáže dát zabrat. Naštěstí vám studio ke každému objektu nabízí nápovědu, která vás má dovést k hledanému předmětu. Princ žabák vám například poví, že se propůjčil vědě, což vás navede k laboratořím, kde najdete jak jeho, tak i hromadu dalších tvorů, které vědci zkoumají.
Líbí se mi, že jednotlivé linky jsou propojené, takže můžete napříč nimi nalézt různé postavy. Ve zmíněné laboratoři můžete například narazit na syna samotného Drákuly. Velkým bonusem je, že Hidden Through Time 2: Discovery neobsahuje pouze mnou zmíněná tažení, ale také výtvory hráčů, takže vám nic nebrání pustit se do zkoumání kreativních návrhů ostatních. Fanoušci tvořivosti mají možnost vytvářet své vlastní návrhy prostřednictvím editoru, který nabízí stovky různých alternativ, čímž dává tvořivým jedincům maximální prostor k tvorbě map. Díky tomu se znovuhratelnost výrazně zvyšuje.
Hledání objektů v Hidden Through Time 2 Discovery nadchne malé i velké
Takto laděných projektů není vůbec málo, ale Hidden Through Time 2: Discovery má své kouzlo. Velmi se mi líbí přítomnost tří „tažení“, v nichž hledáte objekty v různě laděných érách plných zajímavých bytostí. Samotná náročnost není nikterak vysoká. Většinu objektů objevíte bez toho, aby vám někdo radil. Užívání rad je bezpochyby cestou, ale pro mladší hráče může být trošku problematické, protože jsou v anglickém jazyce. Pokud ho neovládáte, máte smůlu.
Naštěstí pro méně vnímavé je průchod vždy postaven na objevení určitého počtu důležitých bodů. Jakmile tedy najdete pár kousků, můžete vždy pokračovat dále. Hidden Through Time 2: Discovery je zkrátka přístupná indie hra orientovaná na hledání skrytých objektů. Pokud patříte mezi fanoušky tohoto žánru, nebo prostě jen toužíte hledat dobře schované objekty na vizuálně obstojně zpracovaných obrázcích, není to vůbec špatná volba. Mladší hráči ovšem budou zřejmě potřebovat pomoc, takže si v jejich případě dobře rozmyslete, zda do tohoto kousku jít. I když, minimálně mnou testovaný vzorek větší problém neměl.