Hlavní obsah
Hry

Songs of Conquest – Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic 3?

Foto: Lavapotion (Jedná se o volně dostupný obrázek pro novináře)

Dostupný PR obsah od studia Lavapotion

Po řadě let čekání se na scéně možná konečně objevil řádný nástupce známé série Heroes and Might and Magic. Dostupný je v předběžném přístupu, avšak to není problém, jak se dozvíte v tomto preview.

Článek

Aktuálně vám Songs of Conquest nabídne tři poutavé písně

Ještě dnes si pamatuji, jak jsem poprvé zapnul Heroes and Might and Magic 3 a prožil jeho velkolepá tažení. Kampaním se naštěstí nevyhýbá ani jeho duchovní nástupce Songs of Conquest, který už nyní pracuje rovnou se třemi vyprávěními. Na jedné straně je zde příběh mladičké Cecilie bránící svou lidskou říši proti nepřátelským invazím, zatímco na straně druhé je divočejší vyprávění žabáka Rasca, který vede svůj lid na cestě za svobodou. Posledním hrdinou zdejších povídání jest pak hlava baronství Loth, jehož osud je dosti temný, protože má dosti blízko k umrlcům všeho druhu.

Foto: Ondřej Zeman

Budovy je možné vylepšovat.

Všechny dostupné příběhy stojí za to. Trojicí prezentovaných písní (tažení) však škála kampaní končit nemá. Songs of Conquest se má dočkat ještě čtvrtého tažení, které se zaměří logicky na poslední z uskupení, jež si podle tvůrců zaslouží také svou vlastní linku. Upřímně doufám, že bude výprava za žoldáky stejně zajímavá jakož ty dosud prezentované.

Foto: Ondřej Zeman

Nepřátelé vám v Songs of Conquest dávají jasně najevo, jaká na vás čeká výzva.

Samotná hratelnost stojí pak na dosti podobném principu jako v Heroes and Might and Magic 3. Máte tu ovšem namísto vizuálně přívětivé obrazovky města mapu, na níž budujete struktury spojené s produkcí jednotek a také zdrojů. Aby však člověk nemohl postavit úplně vše co se mu zlíbí, je prostor okolo jeho základny omezen, takže ve finále často musí uvažovat stejně jako v Heroes and Might and Magic 4 nad tím, zda chce armádu stínů nebo naopak odborníky na vyvolávání nemrtvých.

Foto: Ondřej Zeman

Odlišnosti jsou u jednotek v Songs of Conquest jasně viditelné.

Není tomu tak ovšem samozřejmě vždy. Po většinu případů je ale budování města náročnou disciplínou, která hráče nutí k tomu, aby maximálně plánoval, co postaví a jakou strukturu nevybuduje. Pokud pak jde o škálu jednotek, které je možné naverbovat, ta je na předběžný přístup až překvapivě pestrá. Každá frakce jde do bitvy se slušnou nabídkou, z níž si váš hrdina může vybrat to nejlepší vyhovující jeho stylu a následně to vyslat do boje.

Foto: Ondřej Zeman

Bitvy jsou v Songs of Conquest velkolepé.

Sáhnout je možné po Arleonu prezentujícím lidská království kooperující s vílami. Pokud nejste fanoušci obyčejného lidu je tu právě pro vás Barya s jejími různě specializovanými žoldáky. Na své si přijdou pak také milovníci nemrtvých díky frakci Barony of Loth, nebo obdivovatelé draků, protože přesně ty má ve svém rostru lid bažinné říše Rana. V případě všech uskupení můžete počítat s unikátními paletami, které se od sebe liší a nutí vás tím pádem k využití odlišných taktik.

Foto: Ondřej Zeman

Boje o města a vesnice v Songs of Conquest vždy bolí.

Zajímavé pak je, že jednotlivé bytosti mají specifické esence, které užíváte následně k sesílání kouzel. Objem esencí se často mění během vývoje nestvůr, protože stejně jako v Heroes and Might and Magic 3, i tady mají jednotky příležitost k tomu se posunout po evolučním žebříčku o jeden stupínek, a tak získat nové schopnosti a posílit si statistiky, protože na bitevním poli rozhodují výsledek střetů také ony. A ve finále nejen ty.

Foto: Ondřej Zeman

Žabáci mají v Songs of Conquest své tažení.

Jak už to tak ve strategiích bývá, dost zásadní je taktéž to, jak moc efektivně jste schopni využít pole, které je před vás postaveno. Bojiště představují rozhodně jeden z prvků Songs of Conquest, které je třeba ocenit. Jejich zpracování je velmi povedené, takže boje na nich vyžadují maximální soustředění spojené s taktizováním a užíváním vašeho hrdiny, který má přístup ke slušné škále kouzel otevírajících se vám během boje s tím, jak jednotky generují magickou esenci. Dost se mi pak zamlouvají bitvy o města, které jsou dosti divoké. Jediné, co bych zřejmě chtěl jinak, jest limit skupiny, moc však nedoufám, že dojde ke změně.

Foto: Ondřej Zeman

Někdy je střet příliš velkou výzvou.

Potenciál Songs of Conquest stát se nástupcem Heroes and Might and Magic 3 je obrovský

Songs of Conquest patří mezi výjimečné projekty, u nichž je jasné, v čích šlépějích kráčí. Inspirace Heroes and Might and Magic 3 je patrná, avšak nelze jí vnímat negativně. Vlastně právě naopak. Je dobře, že někomu došlo, jakým způsobem uchopit všemi milovanou značku. Kampaně jsou zajímavé, soubojový systém obstojně funguje a škála jednotek také nepředstavuje nic zač by se muselo studio stydět. Vlastně si přináší pár vlastních nápadů, za což jsem rád.

V rámci žánru bezpochyby Songs of Conquest patří mezi tahové strategie, které značně předstihují veškerou konkurenci. Hráčům nabídne vedle už zmíněných pozitiv také editor map a komunitní obsah. Celek navíc není až tak nedopečený, jak tomu u většiny titulů v předběžném přístupu bývá. Právě naopak. Dá se říci, že vydání je bezpochyby za rohem, takže pokud přemýšlíte nad tím, zda má smysl do tohoto kousku jít, asi bych se příliš nerozmýšlel. Plná verze by měla vyjít příští měsíc.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz