Hlavní obsah
Hry

Zaklínač 3: Divoký Hon – Gwint přeneste kultovní návykovou hru na váš stůl

Foto: Ondřej Zeman

Při putování herním světem hry Zaklínač 3: Divoký Hon se řada hráčů řádně zasekla při hraní výborného karetního kousku Gwint. Nyní dorazil také ve fyzické podobě, přičemž opět stojí za to!

Článek

Hurá na bitevní pole

Jestli je na herní scéně RPG, které je peckou, již by bylo škoda minout, je to bezpochyby Zaklínač 3: Divoký Hon. Hlavním esem tohoto díla však není pouze příběh, úkoly a soubojový systém, nýbrž také vedlejší aktivity. Primárně pak mezi hráči oblíbený Gwint. Jeho hraním řada zaklínačů strávila více času než lovem příšer. A není se čemu divit, tahle hra je zkrátka extrémně návyková. Bylo tudíž pouze otázkou času, kdy se dočká také své oficiální fyzické adaptace, která nebude limitována pouze tím, zda koupíte či nekoupíte sběratelskou edici. Nakonec tu tuto karetku konečně máme a musím říct, že má stejné grády jako v éře, kdy jsem se spolu s Klepnou proháněl Severními královstvími.

Foto: Ondřej Zeman

Každý z hráčů má ve hře Zaklínač 3 Divoký Hon – Gwint své bitevní pole.

Počet hráčů: 1-5

Herní doba: 20 + minut

Věk: 12+

Jen tedy nemusíte pracně shánět karty, jež ve finále tvoří váš balíček. Vše tu pěkně máte od samého začátku, takže si hned v úvodu vyberete frakci, za kterou budete hrát. Nabídka je pestrá. Sáhnout je možné celkem po pěti frakcích. Zvolit si můžete Příšery, Nilfgaard, Severní království, Elfí odboj nebo Skellige. Za každé uskupení si musíte vybrat vůdce a sestavit balíček obsahující minimálně 22 karet jednotek různých kvalit. Nutno však od počátku pracovat s tím, že speciálních karet je v ruce možné mít pouze 10, takže je třeba volit obezřetně. Samotná paleta karet je opravdu pestrá. K dispozici máte totiž přes 400 kousků, přičemž každé uskupení má své unikáty.

Foto: Ondřej Zeman

Za monstra můžete poslat do pole celou armádu upírů.

Příšery vám kupříkladu nabízejí několik verzí Eredina, disponujících vždy odlišnými velitelskými schopnostmi. Ten následně disponuje různými monstry, která z podstaty věci dost sázejí na přečíslení. Většina jejich karet totiž nejednou vede k vytažení dalších kousků, což může vést k vítězství, ale také k porážce, jelikož nikdy nevíte, s čím se protivník vytasí příště. Nilfgaard pak vede samotný císař, takže stejně jako Eredina ho můžete spatřit v různých alternativních verzích s odlišnými efekty. Prim pak u tohoto uskupení hrají špioni a léčitelé, jejichž elementární síla sice není extrémní, avšak zvládnou udělat taktéž slušnou paseku, protože svému majiteli leccos přinesou. Jednotlivé frakce pak mají navíc své unikátní schopnosti.

Foto: Ondřej Zeman

Všechny frakce mají v Zaklínač 3 Divoký Hon – Gwint své hrdiny.

Jak se pak Gwint hraje? Jeho základní myšlenka je neskutečně jednoduchá. Na začátku partie má každý hráč v ruce deset karet, které představují celý jeho arzenál pro daný souboj – nové už si v průběhu hry nedobíráte, takže s nimi musíte vystačit na obě kola. V rámci svého tahu můžete buď vynést kartu, nebo použít aktivní schopnost svého velitele. Nic vám pak popřípadě nebrání tah vynechat, ale takto se odepíšete na zbytek kola, takže je třeba zamyslet se, zda je to dobrý nápad, jelikož tím můžete soupeři přenechat vítězné body. Samotné vynášení karet stojí na symbolech, přičemž postavy s danými ikonami pokládáte do specifických vrstev svého herního prostoru. Máme tu pěchotu, střelce a také artilerii, která bojiště hlídá pěkně z poslední řady.

Foto: Ondřej Zeman

Velitelé jsou vám nabídnuti v různých variacích.

Kromě jasně definovaných karet jednotek zde nescházejí ani speciální karty, které mají specifické efekty. Třeba taková Návnada vás nechá nahradit obyčejnou jednotku slaměným panákem. Velitelský roh zdvojnásobí sílu jednotek v dané řadě, nebo je tu také Sežehnutí, které eliminuje kartu či rovnou karty s nejvyšší úrovní síly. Zajímavé je pak ve hře Zaklínač 3: Divoký Hon – Gwint počasí, které negativně ovlivňuje jednotlivé řady na bitevním poli. Dopad mají však na oba hráče, takže opět je třeba dost přemýšlet nad tím, co vynesete, jelikož tím můžete uškodit i sami sobě. Kolo pak automaticky vyhrává ten, který má nejsilnější vojsko. Jakmile prohrajete bitvu, ihned přijdete o drahokam. Když pak ztratíte dva kousky, je konec a vítězem je ten, kterému drahokam zůstal.

Foto: Ondřej Zeman

Každá z karete ve středu prezentuje jiný stav. Výše je obalená, zatímco níže vidíte kus bez obalu.

Zaklínač 3: Divoký Hon – Gwint funguje na stole stejně dobře jako ve videohře

Po dobojování řady bitev musím uznat, že se transformace oblíbené videoherní karetky ze hry Zaklínač 3: Divoký Hon opravdu povedla. Gwint totiž obsahuje vše dobře známé ve vizuálně velmi povedeném formátu, který vám vlastně poskytuje každý prvek, s nímž jste se mohli setkat na obrazovce počítače či své televizi. Hratelnost je velmi intenzivní, avšak také přístupná, jelikož i to je jeden z faktorů, na něž tento kus sází. Zkrátka a dobře, vrhnout se do hraní je jednoduché, když ale chcete být mistry, už si to žádá více vaší pozornosti.

Foto: Ondřej Zeman

Zaklínač 3 Divoký Hon – Gwint je možné pořídit i s těmito stylovými obaly.

Komu bych v rámci této recenze karetní hru Zaklínač 3: Divoký Hon – Gwint doporučil? Za mě je to výborná záležitost pro fanoušky herní série, jimž je dána možnost pustit se do hraní s reálnými lidmi. Klidně po ní mohou sáhnout i méně zkušení, jelikož tvůrci opravdu na komplexitu nesází. Za mě mají palec nahoru.

Za poskytnutí kopie hry Zaklínač 3: Divoký Hon – Gwint na recenzi děkuji českému distributorovi, společnosti Xzone.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz