Hlavní obsah

Zásilkovna: I balíky lze ztrácet stylově

Foto: Ondřej Zeman

V posledních měsících dost posílám. Mám kvůli tomu různé zkušenosti. Někdy přijde zboží jak má avšak, ne vždy je to ideál, kvůli čemuž jsem se rozhodl, že dva takové peprnější případy zveřejním.

Článek

Dva balíky s naprosto odlišným příběhem

Sem tam sem napíšu i nějakou svou spotřebitelskou zkušenost mimo herní průmysl. Po negativním zážitku s prodavačem bonbonů tu pro vás tentokrát mám vzrušující historky, jež jsou tentokrát spojené se Zásilkovnou. U ní mám rovnou dva momenty, jež mě budou zřejmě dlouho budit ze spaní. První negativní zážitek jsem s touto firmou měl jakožto příjemce. Jednoho krásného dne mi měla dojít zásilka s monstrem do jedné z mých oblíbených her. Nic se nedělo, načež se mi v aplikaci objevilo, že zásilka byla doručena. Avšak já stále nic neměl. Začal jsem tedy pátrat, protože se nejednalo o úplně levnou záležitost.

Foto: Ondřej Zeman

Tento krasavec se ke mě díky zásilkovně málem nedostal, prý ho převzal můj 4 letý syn.

První hovor vedl k tomu, že zásilka už byla doručena a dokonce i předána. Mně nikoliv, a stejně tak ani nikomu z mé domácnosti. Kdo byl dle řidiče přijímající? Převzal ji dle něj můj syn. Jenže mému synovi byly v době řešení tohoto problému čtyři roky, takže buď byl řidič idiot, který předal zásilku za tisíce dítěti, nebo si to zkrátka vymyslel. Druhá varianta byla samozřejmě ta správná. Balíček doručen nebyl, nebo minimálně ne tam, kde měl být. Po několika hodinách hledání jsem balík našel u popelnic, hozený v rožku. Dle Zásilkovny reálně nikdy nebyl nalezen. Zkušenost to byla vyloženě negativní a nezapomenutelná. Dodnes nechápu, jak mohla daná situace nastat.

Foto: Ondřej Zeman

Můžete klidně detailně vědět, kde se zásilka nachází. Na konci to ovšem nezabrání její ztrátě.

Jak jsem však řekl výše, není to jediná špatná zkušenost s touto přepravní firmou. K tomu, abych napsal tento text, mě nabudila až ta aktuální. Tuto negativní zkušenost mám z pozice odesílatele. Jednoho krásného dne jsem zamířil k Z-Boxu. Sluníčko svítilo a dokonce se mnou šel i můj syn. Vše probíhalo dobře až do momentu, než jsem dal zásilku do boxu. Nešlo totiž potvrdit, že jsem zásilku vložil… Ihned jsem proto volal na podporu. Uplynulo takřka patnáct minut a stále nic. Zamířil jsem proto se synem domů, abych situaci řešil z domova. Tam jsem opět volal a opět jsem se nedovolal. Jediné, co jsem slyšel, byl hlas robotické operátorky (jedna z nejhorších životních zkušeností) a následně hudbu.

Foto: Ondřej Zeman

Myslíte si, že napsání kodu vás zachrání před případnou ztrátou chyba!

A takto jsem volal, než jsem už volat nemohl, jelikož tu někdo má placenou zákaznickou linku s AI operátory, načež jsem si vzal druhý mobil a volal z něj. Po dalších patnácti minutách jsem se konečně dovolal. Na příjmu byla příjemná paní, které jsem vše popsal. Prezentoval jsem jí, jak situace nastala, kdy přesně k ní došlo, a také to, co přesně v daném boxu je. Zkrátka a dobře, myslel jsem, že takto vytvářím ideální prostředí pro řešení mého problému. Svědkem celého hovoru byla manželka doufající, že to dobře dopadne. Nějakou dobu to dokonce i tak vypadalo, jenže pak přišel na mobil číslo dvě mail, v jehož rámci jsem se dozvěděl, že zásilka je pryč a já mám podat reklamaci.

Foto: Ondřej Zeman / Obrazovka Zásilkovny

Placená zákaznická linka, kde můžete dlouhé minuty poslouchat podivnou hudbu, byla vždy můj sen.

A já se ptám: proč? Proč mi někdo nezavolal, nenechal mě dojít k boxu a vzít si to, co bylo mé, nebo naopak to dle mého potvrzení nebyl schopen poslat tam, kam jsem zásilku zaslal? Vzrušující byla též půlhodina na placené zákaznické lince, kde jsem za mé peníze čekal na živého operátora za poslechu příšerné hudby. Zkrátka a dobře – uživatelská zkušenost k nezaplacení. Následně jsem jako správný zákazník čekal až do momentu, než mi přišlo zamítnutí.

U Z-Boxu se je třeba řádně fotit

Ano, čtete správně. Chyba totiž nebyla dle Zásilkovny na straně její, nýbrž mé, takže mi paní v telefonu slibující nápravu a připouštějící jistou míru chybovosti prostě lhala, jelikož namísto nápravy mi bylo řečeno, že mám smůlu. Přestože byla prověřena všechna místa, kde by se mohla zásilka nacházet, tak se nenašla… Tomu tedy říkám magický moment.

Foto: Ondřej Zeman

Zásilkovně je fuk, že víte, kde vaše zásilka je.

Vlastně mi bylo řečeno, že jsem zásilku nikdy nepodal. Kouzelný to okamžik, který mě stál deskovku s nemalou hodnotou. Na konci dne však nejde o peníze, nýbrž o princip a také poukázání na problematickou přímou i telefonickou komunikaci ze strany jednoho z největších přepravních hráčů na trhu. Příště si raději před Z-Boxem udělám selfie, abych měl důkaz, jelikož jsem přesně ten typ člověka, co potřebuje podávat falešné reklamace týkající se zboží, které jsem nikdy neposlal.

Níže se můžete podívat na to, jak připravit zásilku, i když realita je taková, že ani správně popsaný kus nemá jistotu, že bude na konci dne doručen, tak si to zapište za uši.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz