Hlavní obsah

Staronový zákon vína: 1. list Rýnským

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Congerdesign/Pixabay

Bible jest plna zmínek o vině. Stejně tak však o víně. A kde nejsou, lze je vidět též. S nadsázkou a respektem, nikoli s posměchem. Protože Bible je i o lásce (1Kor 13). A víno, to je láska.

Článek

1Kdybych mluvil v jazycích lidí i andělů, bez vína je to jen dunění zvonu, řinčení činelů. 2Kdybych uměl prorokovat, rozuměl všem tajemstvím, měl všechno poznání a víru, že bych i hory přenášel, bez vína nejsem nic. 3Kdybych rozdal vše, co mám, kdybych dal i vlastní tělo, abych se proslavil, bez vína je mi to k ničemu.

4Víno je trpělivé, je laskavé, víno nezávidí, víno se nevychloubá ani nepovyšuje; 5není hrubé, nehledá svůj prospěch, není vznětlivé, nepočítá křivdy, 6není škodolibé, ale raduje se z pravdy; 7všechno snáší, všemu věří, vždycky doufá, všechno vydrží.

Víno nikdy neskončí. Avšak proroctví – ta zaniknou, jazyky – ty umlknou, poznání – to pomine. 9Jen z části totiž poznáváme a jen z části prorokujeme; 10jakmile však přijde dokonalé, tehdy to částečné zanikne. 11Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, myslel jsem jako dítě, měl jsem dětské názory; když jsem však dospěl, s dětinskými věcmi jsem se rozloučil. 12Teď totiž vidíme jako v zrcadle, nejasně, ale potom tváří v tvář. Teď poznávám částečně, ale potom poznám plně, tak jako Bůh zná mě.

13Do té doby nám zůstává víra, naděje a víno, tato trojice; ale největší z nich je víno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám