Hlavní obsah
Názory a úvahy

Chtěl bych skončit v práci, ale nemám odvahu…

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Změna práce ano, nebo ne…..?

Článek

Každý to asi někdy v životě zažil. V mladém věku nastoupíš do práce, která Tě baví a protože nemáš rodinu ani závazky, není problém pracovat od rána do večera, v práci se posouvat a vydělávat pěkné peníze. I to byl můj případ, když jsem ve 24 letech začínal u nadnárodní firmy prodávající oblečení. Firmě se dařilo a panovala v ní rodinná atmosféra. Navštívil jsem díky ní několik evropských zemí, poznal spoustu skvělých lidí a po většinu času se těšíval do práce. Za 20 let se ale hodně změnilo. Firma zaspala s investováním a dnes patří spíše k průměru na trhu a tento trend se nedaří zvrátit. Majitelé se z vedení stáhli a předali jej externímu managementu. Ani ten ale přes všechny plány, strategie, další poradce a tisíce meetingů nedokázal klesající trend zvrátit a ještě rapidně zhoršil firemní kulturu. Spolupracovníci, kteří dříve za firmu „dýchali“ odchází, nebo o tom uvažují. Já patřím do té druhé skupiny. Abych se lépe vyznal ve svých pocitech, sešel jsem se na pár sezení s externím koučem, který mi v závěru celého cyklu řekl větu: „Ty už tam nejsi rád.“ Ta věta teď ve mně sedí a stále o ní přemýšlím. Nedávno k té větě přibyla ještě otázka: „Jaký by byl Tvůj život, kdyby ses o něco méně bál?“ Ano, bojím se. Když změním práci a nenajdu nějakou podobně placenou, klesne nám životní úroveň. Možná nebudu moci platit kroužky svých dětí, na které rádi chodí a mě to těší, protože mě v tomto nikdy rodiče nepodporovali. Prostě se bojím toho, že nastane období, kdy nebudu moci zabezpečit rodinu tak, jak jsem byl zvyklý a tento strach se ve mně usadil a brání mi udělat ten krok, o kterém někde ve skrytu duše vím, že je ten správný. Často slýchám o lidech, kteří tuto radikální změnu udělali a teď jsou šťastní, protože začali dělat něco, co opravdu milují a jejich život to naplňuje. Znám ale i dost lidí, kteří odešli z práce, která je dobře živila, protože tam nebyli šťastní, ale doposud se jim nepodařilo najít to pravé a bloumají od ničeho k ničemu. V tuto chvíli nemám žádnou radu pro ty, kteří řeší to stejné co já, ale vím, že je vás hodně a chci abyste věděli, že v tom nejste sami a držím palce všem, kteří ten krok učiní a podaří se jim být v práci šťastnější a spokojenější, než byli doposud…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám