Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Když si položíte otázku, co tady v té práci dělám, je čas na změnu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Mgr. Kateřina Wernerová - se souhlasem autorky

Změnit zaměstnání, vyjet že zajetých kolejí a dělat konečně to, co má smysl, není snadné. Ale budete spokojenější, když tu změnu uděláte. A to JE důležité.

Článek

Taky jsem si před lety položila otázku, proč ještě dělám tuto práci. Proč se nepokusím udělat změnu. Nebylo to snadné, ale dnes jsem ráda, že jsem tu velkou změnu udělala.

Člověk si musí v takové chvíli sednout sám se sebou a položit si otázky: Chci ještě zůstat a dělat práci, která není pro mě smysluplná? Chci v současné firmě dál pracovat jen proto, že už jsem tam dlouho? Pokud si už tady odpovíte NE, jste na cestě ke změně.

Co s tím dál?

Další otázky při sezení sám se sebou: Co chci dělat? Co umím a bude mě to bavit? A co mě uživí?

Pak se jen dívejte před sebe a jděte za svým cílem. Nebude to snadné a budete muset sami sobě věřit, že tu změnu zvládnete. A uvidíte, že to skutečně jde. Začnete mít nový režim, budete si na něj postupně zvykat. Potkáte nové lidi, které byste v původní práci neměli šanci potkat. Budete realizovat svá přání a nápady a budete spokojení. I přes ty trnité začátky. Jedna moje kamarádka, která se taky pustila do změny, má moc dobrou radu: Ten začátek se prostě musí vydržet.

Když pak už děláte novou práci, stane se, že se ohlédnete a až trochu překvapeně si řeknete: Proč už jsem to neudělal dřív?

V článku, na který reaguji, se autor obává, že třeba nebude moci platit kroužky dětem. A co když právě pro ty děti udělá víc tím, že budou mít doma spokojeného tátu, který dělá smysluplnou práci. A třeba na ně má i víc času. A to není málo.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz