Článek
Mějme 2 pětisedadlová auta. Auto „S“ má hmotnost 1t, auto „E“ 1,5t, tj. o 50% větší. Následují 2 základní energetické existenční koncepční otázky.
1) Které auto spotřebuje pro pohyb (jízdu) méně energie? I žák základní školy jednoznačně odpoví, že auto „S“, neboť je podstatně lehčí než auto „E“. Považujeme-li „E“ za elektroauto s těžkou baterií, pak logicky prohrálo výběr a nemůže být dále zařazeno do sledování, protože má velký energetický hendikep, tj. 50% navíc proti autu „S“(spalováku).
2) Co je pro ekologii výhodnější: Odebrat z planety Země více nebo méně energie? I žák základní školy jednoznačně odpoví, že výhodnější je menší odběr energie, neboť způsobuje menší devastaci prostředí. I v tomto porovnání má elektroauto hendikep, protože způsobuje o 50% větší škody na planetě než spalovák.
A těmito dvěma energetickými bilancemi by mělo být rozhodnuto, že výhodnější je spalovák. Ende, šlus!!! Další infantilní komplikace a spekulace jenom znepřehledňují a zamlžují tu křišťálovou studánku. Byl by to zoufalý a beznadějný pokus o útěk od přírodních zákonů a tedy od reality. Tím jsou myšleny spekulativní druhy energií a jejich výroba, což je ale už sekundární záležitost, a to dnes velice překomplikovaná, protože se dostala do rukou hysterickým fanatikům neznajících fyziku, a technickým diletantům v politice, kteří svou kariéru budují na populizmu. A v tomto marasmu se dnes nachází tlak na elektroauta.
Ale protože Evropská Unie se rozhodla být mocnější, než náš Stvořitel, produkuje své zákony pro potřebu a podporu vlastní zelené ideologie, a to operativně, dle okamžitého pominutí mysli. Rozhodla se vytrucovat elektromobilismus. Na podporu této infantilnosti používá metodu cukru a biče – dotace a emisní povolenky. Ten ideologický tlak je patrný na zoufalých automobilkách. Nevědí co vyrábět. Chvíli elektroauta, pak zase spalováky a v křeči kompromis – hybridy, anebo zase naopak. Na automobilkách a jejich dodavatelích je velice zřejmá tato koncepční nahodilost a zmatenost. Upadají, propouštějí, nebo emigrují mimo Evropu.
Takovou grandiózní koncepční blbost by absolventi základní školy neudělali, protože se naučili fyziku.