Hlavní obsah
Názory a úvahy

Blog o blogu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

O zavedení cenzury

Článek

Dobrý den,

rozhodl jsem se též i já, po přečtení několika článků na Seznam medium, přispět svou troškou do mlýna. Začnu zvoláním: „Zlatí komunisti!“ Cenzura, fronta na banány, jednotná ideologie. Teď? Chaos a anarchie! Důsledkem budiž zavedení Seznam medium, kde si může opravdu každý, kdo má do řiti díru, publikovat svůj názor. Kdysi, v dávných dobách, jsem usiloval, netajil se tím a marně přemýšlel, jak přimět zákonodárce ke změně Zákona o rodině. V těch dobách se mi nezdálo příliš výhodné, aby každý měl právo na rodinu. Měl jsem za to, že pokud chceme mít ve státě kvalitní potomstvo a vysokou životní úroveň, měl by každý, kdo chce založit rodinu, splňovat určitá kriteria. Tj. např. aby bylo zajištěno kvalitní potomstvo, měl by i sám vykazovat jistý geneticky podmíněný kvalitativní potenciál. Např. hezká stavba těla, inteligenční kvocient, zdravotní dispozice. To je předpokladem kvalitních dětí. V neposlední řadě by měl být schopen se o děti, které přivede na svět, postarat. Tj. měl by být dostatečně ekonomicky zdatný. Pokud by tyto podmínky byly splněny, prosperující národ by byl zajištěn! Jak prosté. Později jsem tuto myšlenku zavrhl, protože mi to připadalo poněkud fašistické. Příroda a Darwinovy zákony přirozeného výběru se o selekci postarají samy. Co na tom, že má někdo prostě smůlu, že se narodí zdravotně zatížen a ještě do vyloučené rodiny, která mu jistě dobrý start do života nepřinese? Tím se dostávám oklikou k původnímu tématu článku, a to k zavedení cenzury. Zdá se mi, že v Seznam medium může publikovat opravdu každý. A když myslím každý, je to tak, jak říkám. Může si publikovat názory k libovolnému tematu, zážitky z cest, co jen mu připadne na mysl. Když přidáme jisté „osvícení“, které každý začínající literát v sobě jistě nosí, neštěstí je na světě. Tím se dostávám k základnímu rozporu, který jsem nastínil již v úvodu a který mě přiměl o usilování o změnu Zákona o rodině. Přestože, v dobré víře, bych si přál, abych byl součástí kalitního, prosperujícího národa s kvalitními jedinci, ideologie tomu není nakloněna. Mám jistou, asi idealistickou představu, že nejsledovanější zpravodajský server českého internetu, by měl zveřejňovat pouze kvalitní články, které by pozvedávaly ducha národa, usilovaly o vzdělanost. Proto jsem v záchvatech hněvu schopen uvažovat o zavedení cenzury, aby se ty nekvalitní názory nedostávaly k lidu a tím se nepřímo pozvedávala úroveň vzdělanosti v národě. Myšlenka je to zdánlivě hezká, ale moc jsme se od snahy o změnu Zákona o rodině dále neposunuli. A tak to dopadne stejně. Články se budou publikovat dále, někdo si boxík zruší, někdo přelétne titulky, někdo se zdaleka Seznam medium vyhne a někdo se s chutí začte. Necháme to opět na Darwinovi. Nebo má někdo lepší nápad?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám