Hlavní obsah
Nakupování

I zavedený e-shop vás může připravit o peníze. Já jsem přišla o 1800 korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Po dvou pozitivních zkušenostech mne můj oblíbený e-shop nakonec pořádně vypekl.

Článek

Za pár dní to budou už dva měsíce, kdy jsem ve svém oblíbeném e-shopu objednala oblečení pro syna. V minulosti přišlo vždy v pořádku. Tentokrát ale zboží nedorazilo a peníze už zřejmě neuvidím.

Zmíněný obchod prodává zejména dětskou, ale také dámskou módu, kterou jeho provozovatelka sama vyrábí ve své šicí dílně. Nejprve zboží nabízela na tržišti Fler, později i formou vlastního online obchodu. Prvně jsem z něj objednávala před pěti lety a zboží, které jsem dostala, bylo opravdu hezké a dlouho vydrželo jako nové. Softshellové kalhoty synovi padly a navzdory častému nošení je nosil, dokud z nich nevyrostl, protože pořád výborně plnily svou funkci a vypadaly dobře. O dva roky později jsem se na základě dobré zkušenosti rozhodla pro větší objednávku a i tentokrát jsem byla velmi spokojená. Na třetí objednávku, která byla zároveň největší, došlo letos na počátku března. Několik kusů oblečení ale dosud nedorazilo a domluvit se s provozovatelkou se zdá být nemožné. Telefon už nezvedá, na zprávy neodpovídá. Odpovědi jsem se nedočkala ani skrze e-mail či Messenger.

Zkušenost, kdy jsem přes nějaký internetový nákup přišla o peníze, je má první. Obvykle si e-shopy předem prověřuji a ujišťuji se, že skutečně existují a mají reálné a pozitivní recenze. Tady jsem nabyla dojmu, že to není třeba. Paní, která kdesi v Beskydech šije krásné dětské oblečení, mi přeci už několikrát objednávku poslala v perfektním stavu. Jenže, každý se může v průběhu času dostat do potíží a vždy se můžete spoléhat, že se v takové situaci zachová čestně.

Situaci jsem se pochopitelně snažila řešit. Když se dlouho nic nedělo, paní provozovatelce jsem zavolala. Telefon zvedla a poté, kdy nahlédla do systému svého e-shopu, sdělila, že se jí platba nepřipsala. „Zřejmě se mi to v bance nespárovalo. To už se mi stalo. Za chvíli se na to podívám a vyřeším to,“ slíbila mi. Jenže nadále se nic nedělo. Příště už mi telefon nezvedla s tím, že momentálně nemůže mluvit.

Mezitím jsem si o situaci firmy začala zjišťovat více informací. Zatímco ve veřejně dostupném obchodním rejstříku nic problémy nenaznačuje, recenze ano. Ty poslední dohledatelné byly z roku 2022  a nebyly zrovna příznivé. Jejich autorky si většinou stěžovaly na velmi dlouhou lhůtu dodání a mizernou komunikaci s majitelkou e-shopu. V tu chvíli mne to už nepřekvapilo. Bylo mi jasné, že jsem tentokrát naletěla. Zboží už nejspíš neuvidím a peníze také ne. Nezbývá, než se obrátit na Českou obchodní inspekci, která snad alespoň předejte tomu, aby se do podobné situace dostal ještě někdo další. Pro mne z toho vyplývá jediné - držet se hesla „důvěřuj, ale prověřuj“ i v případě, že se mi v minulosti důvěra už vyplatila. Od té doby může být všechno jinak. Doporučuji to i vám.

Anketa

Už jste někdy na internetu přišli o peníze?
Ano, už se mi to stalo
50,7 %
Ne, zatím se mi to nestalo
49,3 %
Celkem hlasovalo 150 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz