Hlavní obsah

Čtyři židovské vtipy za všechny peníze

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

S úsměvem se žije líp…

Článek

Dlužník a věřitel

Do Prahy přijel po letech Roubíčkův synovec - básník, který byl, jak už to u poetů bývá, věčně bez groše.

V kapse žmoulal dlouhý seznam svých známých, které hodlal pumpnout.

Na prvním místě byl uhlobaron Kohn - který moc rád četl jeho díla a byl jeho příznivcem. Bez okolků to proto na něj vybalil: „Podívaj se, pane barone, ja jich tu mám na prvním místě, že by mi určitě půjčili tisíc korun.“
Kohn mu říká: „No, tisíc vam nepůjčím, ale že jste to vy, tak pět set ano“ - a podává mu bankovku.
Roubíček ji tak převrací v ruce, podrbe se na hlavě a pak povídá: „Tak to fakt nevím - dlužej teď pět set voni mně, nebo já jim?“

Anketa

Máte rádi židovské anekdoty?
Ano
95,5 %
Ne
3 %
Nevím
1,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 800 čtenářů.

------------------------------

Zmýlená neplatí

Vola Kohn z Tel Avivu matce do Prahy:
- Halo, mami? Jak se ti vede?
- No ujde to, docela dobře…
- Promiňte paní, já jsem si musel asi splést číslo…

------------------------------------

Smrt

Nebohý Kohn se náhle skácí v pražské synagóze a je úplně mrtev.
Roubíček dostane za úkol na smutnou událost šetrně připravit jeho ženu.

Zaklepe tedy u Kohnů a když mu otevřou, zeptá se: "Bydlí tady vdova Kohnová?"
„Bydlí, jsem Kohnová, ale nejsem žádná vdova.“
„Chcete se vsadit?“

-------------------------

Ausgerechnet

Starý dobrý Kohn vidí v galerii obraz Narození Páně a říká si:
„Ti Křesťani jsou teda divní. Na šaty nemají, spí v chlévě, ale musí se nechat vymalovat ausgerechnet od Rembranta.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz