Hlavní obsah
Nakupování

Rajčata dnes šestkrát dražší než banány. To má být normální?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Satirický fejeton.

Článek

Dnes jsem navštívil jeden jihomoravský mimobrněnský Penny market.

Zaujalo mne, že tam měli banány z Jižní Ameriky za 19,90 kč. Ale rajčata - z České republiky - za 119,60 Kč. Cenu u rajčat měli sofistikovaně uvedenu za 250 g - tedy 29,90 Kč.

Což zkušenou hospodyňku neošálí, ale naivního nepozorného Youtubera či divadelního kritika klidně ano. Mladí prý dnes umějí rozeznávat dezinformace ve virtuálním prostoru, ale v reálném praktickém životě je to často slabší. Ale to nyní neřešíme.

Klíčový problém

Může mi někdo soudný vysvětlit, jak to, že v sezoně - data jsou k 24. červenci 2024 - jsou domácí rajčata tak nehorázně drahá?

A opakuji nebyl jsem v žádném hogo fogo obchodě na Praze 1 nebo na Brno-Veveří, ale v maloměstském Penny Marketu za největší sezóny. Nadto nepíši o nějaké zvláštní odrůdě bio gold cherry rajčátek s přívlastkem a etickým příběhem, ale o nejlevnějším druhu rajčat, co tam zrovna měli.

V rámci fair play mohu připustit, že je tam občas asi mají i levnější rajčiny v rámci nějaké „AKCE“. Avšak nejsem žádný režisér nebo bystrá seniorka, abych volal a sledoval AKCE!

Navíc když si uvědomíme, že naši zemědělci pobírají všelijaké dotace od Evropské unie a naší moudré fialové vlády, tak mi to rozum vážně nebere. Jistě kdyby tu seděl zástupce agrobaronů, tak spustí bandurskou na „nenažrané“ obchodníky.

A kdyby zde s námi nyní byl zástupce majitelů supermarketů a hypermarketů, tak obviní „předotované rozmazlené zemědělce“ či velkosklady. Avšak to může být zákazníkovi v zásadě jedno, cenovka mluví jasně a opravdu drsně.

Řešení

Avšak milý čtenáři nezoufejte, náladu mi to nezkazilo. Paradoxně naopak.

Vzpomněl jsem si s obrovskou pokorou, že máme rajčátka, takové ty červeňoučké kulaté nesmysly na zahrádce za domem. A úplně bio.

Tak teď jen, aby nám je ostražitá Evropská unie nezakázala pěstovat či neuvalila na ně nějakou speciální daň. Však je znáte, holomky jedny . Dodávám na závěr v laskavé nadsázce.

Dovětek

Ale nebojte, dal jsem nebohým obchodníkům též utržit, koupil jsem si ty výhodné banány a navíc žvýkačky. Ani jedno z nich na zahrádce zatím nevypěstuji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz