Hlavní obsah
Sport

Sparta na cestě stát se opravdu velkoklubem

Foto: Petreli

Tvrdá práce + pokora = úspěch. Tuto jednoduchou rovnici, která je údajně výrokem Alberta Einsteina, je nezbytné použít pro každé velké dílo. Sparta je toho v posledních dvou letech příkladem.

Článek

Hledání systému k dosažení úspěchu fotbalové Sparty Praha je, jak se zdá, u konce. Po letech hledání, kupení chyb a z nich plynoucí frustrace, která se projevila zklamáním a pocitem zmaru, vidíme obrovský posun ve většině činností našeho nejlepšího klubu. Co stojí za touto změnou?

V souvislosti se ziskem dvou titulů rezonuje mezi sparťany jediné jméno, Brian Priske. On a jeho tým spolupracovníků nás odnaučil používat já, já, já jenom já a ve jménu kariéry nosit boty špičkou dozadu. Svojí tvrdou prací, říká se, že pracoval šestnáct hodin denně, doslova pobláznil celou Spartu. Fanoušci, kteří zaplňovali letenský stadion v počtu 10-12 tisíc, najednou začali Letnou pravidelně vyprodávat. Stejně tak vzrostla podpora na venkovních zápasech. Na to dokázal skvěle zareagovat sparťanský marketing vylepšením obsahu webových stránek, komunikací s veřejností a fanouškovskými tábory. Obrat prodeje dresů a reklamních předmětů stoupl o stovky procent.

K tomuto progresu přispívala zdařilá politika nákupu hráčů. Daniel Křetínský i Tomáš Rosický ve svých rozhovorech na sparta.cz popisovali strategii nákupů jako poučení z minulých chyb a kladení důrazu na dlouhodobé komplexní sledování vytipovaných hráčů. Jedním z hlavních předpokladů jsou i povahové rysy a touha hráčů identifikovat se k systému, který Sparta praktikuje.

Sparta má dnes velmi dobře fungující akademii a systém, který do ní přivádí nové a nové talenty. Začíná to od sparťanských školiček pro děti od 3 let a spoluprací s řadou partnerských klubů až po pravidelné nábory. Důraz je kladen i na vzdělání dětí a mládeže, kdy vyučovací hodiny probíhají přímo ve strahovské akademii.

Obrovská změna nastala také ve fanouškovské podpoře. Mnoho sparťanů přispívá mnohem více prostředků na tvorbu zápasového chorea, nebo podporou charitativních organizací. Naprosto zásadní změnou je však podpora samotných hráčů při zápasech. Daniel Křetínský prohlásil, že na prvním titulu se fanoušci podíleli z 95 % a bez nich by Sparta titul nezískala. Atmosféra na Letné přesahuje hranice naší země a mnoho návštěvníků Prahy z jiných zemí, touží tuto atmosféru zažít na vlastní kůži. Fanoušci tvrdě pracují svými hlasivkami a věřte, fandit 90 minut je hodně velká dřina. Dnes se kotel prakticky rozšířil téměř na celou jižní tribunu. Na Letnou dojíždí každý zápas lidé doslova ze všech koutů země, mnohdy stovky kilometrů. Tak velký fenomén je Sparta.

V novém ročníku ligy a evropských pohárů čeká Spartu potvrzení nastoleného trendu a cesta za vytýčenými cíli, které jsou, pro historicky nejlepší a největší klub v zemi, samozřejmě ty nejvyšší. Každý člověk může dosáhnout na jakýkoliv cíl. Na dosažení těch největších, musí být vynaložena také největší práce.

Proto přeji Spartě a všem sparťanům jen jednu věc. To je, abychom všichni měli radost z dobře vykonané práce. Sparta může být ještě větší, a to je pocit k nezaplacení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz