Hlavní obsah

Fiala byl sice nejužitečnější, ale při přebírání ceny se tvářil jako puk

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: ŠKODA Auto

Kevin Fiala

Cena za nejužitečnějšího hráče mistrovství světa v hokeji je respektovaným oceněním, Když ho však dostanete po prohraném finále, moc radosti z vás nečiší a na ledové ploše pak koukáte do objektivu jako onen pověstný „puk“.

Článek

Domácí český tým vyhrál letošní 87. mistrovství světa IIHF v ledním hokej. V napínavém finálovém utkání turnaje, který se konal od 10. do 26. května, v Praze zvítězila Česká republika 2:0 nad reprezentací Švýcarska a stala se teprve pátou zemí, která ovládla šampionát na domácím ledě. Po utkání, které sledovalo přímo v hale 17 413 fanoušků, předal Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing, cenu nejužitečnějšímu hráči šampionátu.

Radost neměl (alespoň to tak vypadalo)

Letos se jím stal švýcarský útočník Kevin Fiala. Tuto trofej vytváří oddělení Škoda Design od roku 2018. Česká automobilka je oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji již 31 let. Po vítězství 2:0 nad reprezentací Švýcarska si domácí český tým zajistil zlato na letošním Mistrovství světa v ledním hokeji. Po finále převzal Švýcar Kevin Fiala trofej pro nejužitečnějšího hráče šampionátu z rukou Martina Jahna, člena představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing.

Český křišťál a tradice

Pětikilogramový pohár z tradičního českého křišťálu vytvořilo oddělení Škoda Design a jeho výbrus je inspirován čarami, které za sebou zanechávají brusle na ledu. Tradice sklářství v České republice sahá až do 13. století a český křišťál je dodnes uznáván jako jeden z nejkvalitnějších na světě.

Rekordní počet diváků

Do Prahy a Ostravy se znovu sjel rekordní počet českých i zahraničních návštěvníků. Zápasy přímo na stadionech navštívilo 797 727 fanoušků. Po dobu turnaje poskytla česká automobilka pořadatelům 45 vozidel ve speciálním designu. Flotila zahrnovala plně elektrické vozy Enyaq Coupé RS a modely Kodiaq a Superb nové generace. Další automobily se nacházely na různých místech v okolí obou sportovních hal v Praze a Ostravě i přímo uvnitř sportovišť u ledové plochy.

Unikátní Enyaq

Vedle toho byl během akce k vidění jedinečný Enyaq Coupé Respectline, který propaguje rozmanitost, rovnost, spravedlnost a začlenění. Fanoušci si mohli užít různé aktivity sponzorované značkou Škoda, ať už naživo ve fanzónách, nebo digitálně, například prostřednictvím oficiální aplikace IIHF pro sledování výsledků a zajímavých informací. Škoda Auto je oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji od roku 1993 a partnerství mezi českou automobilkou a pořadateli šampionátu bylo v roce 2023 prodlouženo o dalších 5 ročníků. Pokračovat tak bude i příští rok, kdy mistrovství pořádá Švédsko a Dánsko.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz