Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Výlet na lyže do Rakouska mě mohl kvůli mojí hlouposti finančně zruinovat. Zachránil mě číšník

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Palubní kamera není v Rakousku povolena

Pokuta 250 tisíc korun za něco, co je v Česku zcela legální? Ano, v Rakousku se vám to může stát. Stačí, abyste se nepodívali na rozdíly v dopravních předpisech. Mě zachránila náhoda a ochotný číšník.

Článek

Moc sněhu u nás není, navíc ceny a služby na českých horách mi moc nevyhovují. Vyrazil jsem proto s přítelkyní do rakouského Semmeringu. Před „covidem“ jsme tam jezdili poměrně často. Penzión se slovenskými majiteli a skvělou kuchyní, navíc kousek od sjezdovek, byl vždy velkým lákadlem nejen pro české turisty. Moc to nestálo a zážitek parádní.

Likvidační pokuta

Jenže minulý víkend mě tenhle víkend mohl na pokutě za „dopravní“ přestupek přijít na čtvrt miliónu korun. Za něco, co u nás žádný přestupek není. Proto mě to také vůbec nenapadlo. Jenže neznalost zákona neomlouvá. O co šlo?

„Onboard“ je v Rakousku tabu

O obyčejnou palubní kameru v autě. Mám ji na čelním skle připevněnou neustále. Nikdy nevíte, kdy se vám bude záznam z kamery hodit. A určitě jste už někdy v českých médiích slyšeli výzvu policie, která žádá řidiče, zda nemají záznam z palubní kamery z místa a času, kdy se stala například nějaká vážná dopravní nehoda, nebo někdo spáchal nějaký závažný trestný čin. Prostě u nás je palubní kamera v pohodě. Nikoliv však v Rakousku.

Číšník zachránce

Tam je totiž používání palubní kamery zakázáno a za porušení tohoto zákazu hrozí pokuta až 10 tisíc eur, tedy přibližně 250 tisíc korun. To už je pokuta, kvůli které byste se skutečně mohli dostat do finančních problémů. Nevěděl jsem to, což mě samozřejmě neomlouvá, a s kamerou na skle dorazil až do hotelu. U večeře však ke mně přišel číšník a řekl mi, že by bylo dobré kameru sundat, protože to je v Rakousku nezákonné. Když mi řekl, jaká pokuta hrozí, nechal jsem řízek řízkem a šel ihned na parkoviště kameru sundat. A dobře jsem udělal. Druhý den jsme totiž u vjezdu na parkoviště u sjezdovky narazili na policejní auto, jehož posádka kontrolovala hloubku vzorku u pneumatik. Kdyby si všimli kamery, bylo by asi po lyžování.

5 tisíc eur za „čepici“ na střeše auta

Takže na kamery v autě v Rakousku skutečně raději zapomeňte. Pokuta je tam opravdu brutální. A netýká se to pouze kamery v autě. Pokutu až 5 tisíc eur můžete dostat například i za to, že nemáte auto očištěné od sněhu.

Anketa

Věděli jste, že je v Rakousku zakázáno používat ve vozech palubní kamery?
Ano, to je známá věc
65,9 %
Ne, to jsem vůbec netušil
34,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 762 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz