Hlavní obsah

Můj lékař mě automaticky oslovil v mužském rodě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Také jste se někdy setkali s genderfobií či queerfobií? Dozajista ano, jen jste si toho třeba ani nevšimli.

Článek

Setkáváme se s tím totiž denně, jen nad tím mávneme rukou anebo nám to vůbec nedojde. Já jsem si to kupříkladu uvědomil až poté, co jsem si přečetl komentář v časopise Alarm, který se touto problematikou a vůbec vším, co trápí dnešní emancipovanou generaci, často zabývá.

Tak kupříkladu můj obvodní lékař mě po mém vstupu do ordinace začal úplně automaticky sám od sebe oslovovat v mužském rodě. Já jsem to přešel s pochopením, nemusím hned ze všeho dělat kauzu, zvlášť s ohledem na to, že mužský rod skutečně běžně používám, když o sobě mluvím. Jenže to on nemohl vědět. Ale je dobře, že jsem to přešel bez komentáře a nechal to být?

Nejsem z těch, kdo by chtěl někoho za každou cenu poučovat nebo zahrnovat naše soudy záplavou žalob. Ale současně je právě lhostejnost tím faktorem, proč se naše společnost posouvá tak pomalu nebo dokonce přešlapuje na místě. Jak se tedy v takových situacích zachovat?

Pokud se stanete svědky podobné situace, zkuste dotyčného, který oslovuje jiného člověka na základě svých domněnek a předsudků, na tuto skutečnost slušně upozornit. Sami budete překvapení, až zjistíte, kolik lidí si svou chybu uvědomí a za vaše upozornění vám ještě poděkují. A vy budete mít dobrý pocit, že jste přispěli k tomu, aby se naši queer a nebinární přátelé cítili v naší společnosti dobře.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz